31 شهریور 1393
شماره خبر: 129754

14 منطقه ویژه اجتماعی در البرز شناسایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

14 منطقه ویژه اجتماعی در البرز شناسایی شد


مدیرکل اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر رفع آسیب های اجتماعی و تلاش برای پیشگیری ازآنها، گفت: 14 منطقه ویژه اجتماعی دراین استان شناسایی شده است .
حمید رضا عسگری مورودی افزود: براساس مطالعات ، این مناطق به علت فقر اقتصادی و مهاجرپذیری در زمره مناطق به شدت آسیب پذیر شناخته شده اند. وی با بیان اینکه این مناطق پس از بررسی و مطالعات عمیق ازسوی کارشناسان اجتماعی به عنوان مناطق ویژه شناخته شده اند، ادامه داد: بسیاری از آسیب های اجتماعی البرز در این مناطق رخ می دهد. عسگری مورودی خاطرنشان کرد: ملک آباد ،اخترآباد ،مهدی آباد ،اسلام آباد و جاده فردیس از جمله این مناطق محسوب می شود. مدیرکل اجتماعی استانداری البرز تاکید کرد: به تازگی طرح ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی استان در شورای اجتماعی کشور تصویب شده است. وی گفت: این طرح ازسوی شورای اجتماعی کشور ابلاغ شده که با انجام مقدمات اولیه بزودی در مناطق یاد شده اجرایی می شود.
توسعه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد البرز دراولویت قرار گرفت
عسگری درادامه به نقش سازنده سازمانهای مردم نهاد در رفع آسیب های اجتماعی استان البرز اشاره کرد و افزود: دراین راستا توسعه کمی و کیفی سازمانهای مردم نهاد این استان در اولویت قرار گرفته است. وی یادآورشد: برخی از این تشکل ها در البرز فعالیت موثر ندارند که باید ساماندهی جدی برای آنها صورت گیرد. عسگری مورودی گفت: اکنون 266 سازمان مردم نهاد در البرز فعال شده که به جهت مشکلات مالی فعالیت موثری ندارند. وی تاکید کرد: درحالی که ساماندهی این تشکل ها و تخصصی کردن آن ها، نقش موثری در اجرای طرح های مختلف اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود