20 مهر 1393
شماره خبر: 130470

تنها 10 درصد از سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان البرز عملیاتی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



تنها 10 درصد از سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان البرز عملیاتی شده است


رئیس کمیته فرهنگی- پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: به رغم مسائل و مشکلات موجود در جامعه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تنها 10 درصد از سند جامع پیشگیری از اعتیاد عملیاتی شده است.
حمیدرضا عسگری مورودی با بیان این مطلب در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که به ریاست استاندار البرز برگزار شد، اظهار داشت: سند جامع پیشگیری از اعتیاد از سال 90 تدوین و ابلاغ شده است در این راستا سالیانه باید 40 درصد از آن عملیاتی می شد اما متاسفانه در حال حاضر تنها 10 درصد کار انجام شده است که نیازمند توجه و ورود جدی دستگاه هایی است که در این زمینه نقش دارند. وی افزود: برش استانی این سند که نقشه راهی مناسب به منظور پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه است تنها در صورتی می تواند جنبه عملیاتی پیدا کند که با فرهنگ سازی، همراهی و دقت نظر مسئولان و مردم همراه شود. این مسئول با تاکید بر اینکه در راستای تحقق اهداف سند جامع پیشگیری از اعتیاد باید نگرش و گرایش ستاد استانی به سمت آموزش و پیشگیری معطوف شود، یادآور شد: تنها در این صورت است که می توان از گسترش ابعاد فاجعه آمیز این پدیده شوم جلوگیری به عمل آورد.
سرانه پیشگیری از اعتیاد در البرز بسیار محدود است
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرانه پیشگیری از اعتیاد در البرز بسیار محدود است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سرانه پیشگیری از اعتیاد در این استان کمتر از 150 تومان است که با این میزان اعتبار نمی توان حتی اقدام کوچکی انجام داد. وی خواستار تخصیص اعتبارات موردنیاز در مباحث مرتبط فرهنگی و پیشگیری شد و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه می تواند از تخصیص اعتبار در سایر بخشها از جمله درمان، تبعات و آسیب های مختلف اجتماعی و ... بکاهد. عسگری مورودی میزان اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته را 250 میلیون تومان عنوان کرد که با توجه به جمعیت استان رقمی بسیار ناچیز محسوب می شود.
زنگ خطر فرهنگی استان وجود 80 هزار معتاد است
بخش دیگری از سخنان رئیس کمیته فرهنگی- پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز به وجود 80 هزار معتاد به انواع مواد مخدر اختصاص داشت که به گفته وی بیش از نیمی از آنان را افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی تشکیل می دهند. وی تاکید کرد: این موضوع و همچنین کاهش سن اعتیاد در کشور از جمله استان البرز با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی استان زنگ خطر بسیار جدی است که باید با فرهنگ سازی و ورود جدی به مباحث آموزشی و پیشگیری مورد توجه قرار گیرد. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز در پایان سخنان خود به ارائه گزارشی جامع از اقدامات صورت گرفته طی 6 ماهه اول سال جاری پرداخت و خواستار نگاه عمیق مردم و مسئولان به این موضوع شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود