5 آبان 1393
شماره خبر: 130759

نمی‌خواهم در مورد آخرین روز حضورم در فرمانداری صحبت کنم

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نمی‌خواهم در مورد آخرین روز حضورم در فرمانداری صحبت کنم


فرماندار سابق نظرآباد با تاکید بر اینکه سرباز ولایت چون و چرا نمی‌کند، گفت: علاقه‌ای برای صحبت کردن درباره آخرین روز کاری در فرمانداری ندارم.
شهریار آقایی در نشست خبری که با حضور تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری‌های استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که در دولت تدبیر و امید به من پیشنهاد حضور در فرمانداری نظرآباد داده شد، خیلی سریع این پیشنهاد را قبول کردم. وی تصریح کرد: برای قبول این مسئولیت چند دلیل داشتم، نخست اینکه من خود را سرباز ولایت می‌دانم و طی سال‌های اخیر هر کجایی که نیاز بود خدمت کرده‌ام. این مسئول افزود: در مراسم معارفه و همچنین تودیع نیز دو بار تاکید کردم که من سرباز ولایت هستم و سرباز ولایت هرگز چون و چرا نمی‌کند و اگر به وی مسئولیتی پیشنهاد شود، با توکل به خداوند و اتکا به قدرت ایمان مردم باید این مسئولیت را قبول کند. آقایی با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: زمانی که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای بحث مدیریت جهادی را مطرح فرمودند، همه باید اطاعت کنیم و در دوران دفاع مقدس نیز همین روحیه جهادی در جبهه‌ها حاکم بود. وی افزود: در دوران دفاع مقدس بزرگانی فرمانده لشکر و گردان بودند، عده‌ای مسئولیت‌های خطیر و حساس داشتند، عده‌ای در خط مقدم، مبارزه می‌کردند و همه آنها فقط یک هدف داشتند و آن‌هم اطاعات از ولی امر خود بود، در آن دوران هیچ‌کس برای قبول مسئولیت در جبهه‌ها شرط و شروط نمی‌گذاشت و چون و چرا نمی‌کرد. آقایی ادامه داد: حتی دشمنان ما نیز به این امر اعتراف کرده و می‌گویند سربازان خمینی کبیر (ره) در جبهه‌ها بدون منت حضور یافته و برای شهادت لحظه‌ شماری می‌کنند. وی تصریح کرد: هدف سربازان اسلام و انقلاب عمل به تکلیف بود و کسی نمی‌پرسید اگر مسئولیت فرماندهی لشگر و تیپ و گردان را قبول کنم به من چقدر حقوق می‌دهند و چه امکاناتی در اختیارم قرار می‌گیرد، بلکه این مسئولیت را پلی برای شهادت می‌دانستند. فرماندار سابق نظرآباد افزود: امروز نیز که ولی امرمان فرمان مدیریت جهادی صادر فرموده‌اند، احدی حق چون و چرا و شرط‌گذاری ندارد و باید برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد میدان شود و من نیز به همین دلیل مسئولیت فرمانداری نظرآباد را قبول کردم. آقایی اظهار داشت: دلیل دیگر از قبول این مسئولیت کمک به تحقق اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود و به عنوان کسی که برای تشکیل این دولت تلاش کرده و سال‌ها منتظر تشکیل دولتی اعتدال‌گرا بود، وظیفه خود می‌دانستم که از هیچ تلاشی فروگذاری نکنم.
کسی را به خاطر تفکرات سیاسی حذف نکردم
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی شایعات درباره نحوه عزل و نصب‌ها در استان البرز مطرح می‌شود، این شایعات را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در مورد عملکرد دیگران نمی‌خواهم صحبت کنم، اما در مورد عزل و نصب مدیران و افراد در فرمانداری نظرآباد در جلسه تودیع که تمام کارکنان فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداران، اعضای شورای تامین و مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند به صراحت گفتم که احدی را به خاطر تعلقات و تفکرات سیاسی حذف نکردم. آقایی بیان داشت: در انتخاب همکارانم چند اصل را رعایت می‌کردم، نخست اینکه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در نظرآباد برای اداره این شهرستان استفاده کنیم و اولویت بعدی دیگر توجه به تخصص و توانمندی افراد بود.
وی تصریح کرد: زمانی که یک فرد دارای تخصص و توانمندی است و علایق سیاسی و جناحی خود را در کار دخالت نمی‌دهد، دلیلی برای تغییر وی نداریم، مگر اینکه این تفکرات در تضاد با اصول اسلام و انقلاب باشد. فرماندار سابق نظرآباد ادامه داد: اساسا تغییرات زیادی هم در بدنه مدیریتی شهرستان نداشتیم و باید از افرادی که چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند پرسید، مگر چند نفر تغییر کردند که شما این شایعات را مطرح می‌کنید؟ آقایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه به چه دلیل حکم وی به عنوان فرماندار نظرآباد از سوی استاندار جدید تمدید نشد،گفت: همانطور که در سوال مطرح شد، به هر حال همانطور که استاندار قبلی حق داشت نفرات و مدیرانی را انتخاب کند، باید به آقای طهایی نیز این حق را بدهیم. وی تصریح کرد: در جلساتی که با وی داشتم، تاکید کردم که من با یک کیف دستی به نظرآباد رفته و هر زمانی که تصمیم بگیرند، مسئولیت را به فرد دیگری تحویل می‌دهم و حاضر نیستم ذره‌ای برای دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان حاشیه‌ای ایجاد شود. آقایی گفت: بقیه موارد نیز مسائلی است که نیازی به طرح آنها در رسانه‌ها نیست. خبرنگار دیگری از وی سوال کرد که آیا صحت دارد تنها چند ساعت پیش از مراسم تودیع و معارفه از این خبر مطلع شده و حتی تا یک ساعت پیش از برگزاری این مراسم حتی معاونان استاندار از نام فرماندار بعدی مطلع نبودند، گفت: نمی‌خواهم درباره آخرین روز حضورم در فرمانداری نظرآباد صحبت کنم و از رسانه‌ها نیز می‌خواهم این مسائل را فراموش کرده و به آن نپردازند. آقایی در برابر پرسش‌های مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه مگر می‌شود چند ساعت قبل از برگزاری مراسم تودیع و معارفه، فرماندار از این تغییر و تحولات اطلاع نداشته باشد و آیا این شیوه یادآور عزل وزیر اسبق خارجه در زمان ماموریت و ماجراهای سنگال نیست، گفت: مردم به دولت، شخص رئیس جمهور و نمایندگان دولت در استان اعتماد داشته و امید فراوانی به موفقیت دولت تدبیر و امید بسته‌اند، لذا از رسانه‌ها تقاضا دارم به مسائل حاشیه‌ای نپردازند. آقایی تصریح کرد: البته مردم ما در استان البرز و شهرستان نظرآباد افرادی فهیم و با بصیرت هستند و مطمئن هستم که همچنان به حمایت از دولت و دستگاه‌های اجرایی ادامه می‌دهند. وی در پایان گفت: خوشبختانه آقای صادقی هم که برای فرمانداری نظرآباد معرفی و منصوب شده است، فردی توانمند و با سابقه است و امیدوارم مردم نظرآباد از ایشان نیز برای اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف، حمایت لازم را داشته باشند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود