5 آبان 1393
شماره خبر: 130775

2 مانورهای سایبری و زیستی در استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

2 مانورهای سایبری و زیستی در استان البرز برگزار شد


مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز گفت: در سومین روز از هفته پدافند غیر عامل ، 2 مانورهای سایبری و زیستی در استان برگزار شد.
سید شهاب الدین حسینی با اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته پدافند غیر عامل دو مانور تخصصی دفاع زیستی و دفاع سایبری در آبفای استان البرز با موفقیت انجام شد.
وی افزود: این مانور با هدف حفظ آمادگی در مقابله با حملات مختلف و خرابکارانه علیه تاسیات آب و فاضلاب در محدوده آبفای منطقه کرج برگزار شد. حسینی گفت: این مانورها بر اساس سناریوی از پیش طراحی شده برنامه ریزی شده بود ساعت 9 صبح ، مرکز ارتباطات مردمی آبفای البرز (122) گزارش تغییر کیفیت آب در بخشی از منطقه عظیمیه را به آزمایشگاه آبفا و مدیر آبفای کرج اعلام کرد. وی ادامه داد : پس از دریافت این گزارش کل شبکه توزیع آب شمال عظیمیه در مدت یک ساعت تخلیه و شست و شو و ضد عفونی شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان در خصوص دومین مانور که به صورت همزمان در آبفای البرز صورت گرفت تصریح کرد: مانور دفاع سایبری با حمله فرضی به سرور اصلی و شبکه اتوماسیون اداری آبفا شروع شد که بلافاصله توسط دفتر انفورماتیک شرکت آب و فاضلاب دسترسی خارجی به شبکه رایانه این شرکت قطع و بازیابی اطلاعات و راه اندازی سرور جایگزین آغاز شد. وی این اقدام را در مدت 70 دقیقه اعلام کرد و افزود: در این مانورها آمادگی آبفا یک بار دیگر محک خورد و با توجه به سرعت قابل قبول نیروهای درگیر در این مانور موفقیت در مقابله با بحران احتمالی نمره قابل قبولی گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود