17 آذر 1393
شماره خبر: 133306

قانون سازمان ملی استاندارد در کمیسیون‌های مجلس تصویب شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

قانون سازمان ملی استاندارد در کمیسیون‌های مجلس تصویب شد


رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه جلب اعتماد مردم از وظایف سازمان ملی استاندارد است، گفت: قانون سازمان ملی استاندارد در کمیسیون‌های مجلس تصویب شد.
عزیزاکبریان در چهارمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز که ظهر امروز در موسسه اصلاح و نهال بذر برگزار شد، اظهار داشت: قانون سازمان ملی استاندارد در کمیسیون‌های مجلس تصویب شده و امیدواریم که هرچه زودتر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود. وی افزود: سازمان ملی استاندارد با توجه به وظایف محوله نباید زیرمجموعه هیچ وزارتخانه‌ای باشد و در دولت قبل هم به رئیس‌جمهور و وزیر صنعت اعلام کردیم که سازمانی که می‌خواهد به کل مجموعه‌های کشور نظارت کند نباید از وزیر وزارتخانه زیر مجموعه‌اش دستور بگیرد. رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به اینکه نصب آرم استاندارد برروی کالای اساسی مورد استفاده مردم اطمینان‌بخش است، تصریح کرد: مردم به سازمان ملی استاندارد اطمینان دارند و نباید اینگونه باشد که کالایی‌ که ممهور به آرم استاندارد است بعد از چند ماه از عرضه اعلام شود که شرایط لازم برای استفاده را ندارد.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ نهادی حق دخالت یا امر و نهی به سازمان ملی استاندارد را ندارد، گفت: کسی حق دخالت در وظایف این سازمان را ندارد و سازمان ملی استاندارد باید ناظر و کنترل کننده قوی‌ بوده و حرف اول و آخر را بزند. وی با اشاره به اینکه نظارت برای ورود کالای بی‌کیفیت به بازار داخل نیازمند عزم جدی است، خاطرنشان کرد: نظارت استاندارد بر روی ورود کالاهای بی‌کیفیت از مبادی رسمی ورودی باید مورد نظارت بیشتری قرار گیرد و و نباید این همه کالای فاقد استاندارد در بازار داخل پیدا شود. نماینده مردم کرج با بیان اینکه مجلس در حمایت از سازمان ملی استاندارد محکم ایستاده است، بیان کرد: ما برای حمایت از سازمان ملی استاندارد با تمام قدرت در مجلس و کمیسیون صنایع ایستاده‌ایم، به شرطی‌که خود شما هم محکم جلو بیایید. اکبریان با اشاره به اینکه دخالت برخی نهادها مانند نیروی انتظامی در بحث شماره‌گذاری خودرو منطقی نیست، افزود: تشخیص استاندارد یا غیراستاندارد بودن خودرو با سازمان ملی استاندارد است و مرجع دیگری نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند. نماینده مردم کرج با اشاره به اینکه گازوئیل ایران آلوده ترین گازوئیل دنیا است‌، گفت: استاندارد باید در مقابل آلودگی نفت و گاز بایستد و در این مورد به پالایشگاه‌هایی که به وسیله دولت اداره می‌شود نظارت داشته باشد. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندارد مختص به چند مورد خاص نیست، گفت: استاندارد با زندگی مردم سروکار دارد و فقط مربوط به کنسرو و کمپوت و چند کالای دیگر نیست. نماینده مردم کرج با اشاره به اختیارات خاص مجلس به سازمان ملی استاندارد بیان کرد: مجلس در قانون ارتقای کیفیت تولیدات داخلی اختیار ویژه‌ای به سازمان ملی استاندارد داده تا از ورود کالای بی‌کیفیت چینی قاچاق به داخل کشور جلوگیری کند.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت، رونق تولید و اشتغال داخلی را به همراه دارد، گفت: تولید داخلی نیازمند حمایت و جلوگیری از ورد کالاهای بی‌کیفیت خارجی است و همه باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم. اکبریان به اشاره به استمرار مشکلات موجود در بخش تولیدی کشورمان بیان کرد: مشکلات تولید در کشور همچنان وجود دارد و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند. نماینده مردم کرج با بیان اینکه چندین بار از دولت تقاضای ارائه لایحه اصلاح سیستم بانکی به مجلس را داشته‌ایم، افزود: سیستم بانکی ما سیستم مریضی است و هر جایی که تخلف یا اختلاسی رخ می‌دهد گوشه‌ای از آن مربوط به سیستم بانکی است و تولیدکنندگان ما به کارگران بانک‌ها تبدیل شده‌اند.






منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود