19 آذر 1393
شماره خبر: 133402

تاسیس شهرک دارویی کشور در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تاسیس شهرک دارویی کشور در کرج


نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تاسیس شهرکی دارویی در کرج به منظور تامین نیازهای دارویی کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 50 درصد از نیاز دارویی کشور از طریق واردات تامین می شود.
عزیز اکبریان در همایش تجلیل از 137 یاران شهرداری کرج، این خبر را اعلام کرد و اظهار داشت: انتخاب کرج برای تاسیس این شهرک که در دولت قبل به تصویب رسیده بود، از میان چند کلانشهر از جمله اصفهان، تبریز، اراک و کرج بود که با توجه به خصوصیات استان البرز و دفاعیاتی که نمایندگان از ظرفیت های شهر کرج ارائه دادند، امتیاز فوق به این کلانشهر داده شد. وی این رویداد را گامی بزرگ و مثبت در زمینه اقتصادی، اشتغالزایی و درمانی برای ساکنان البرز ارزیابی کرد و افزود: ساخت این شهرک در محوطه ای نزدیک به 800 هکتار در ساوجبلاغ آغاز شده است.
"منطقه ویژه اقتصادی برکت" برکت بخش اقتصاد منطقه
این مسئول همچنین از تصویب تاسیس منطقه ویژه اقتصادی "برکت" در کمیسیون صنایع و معادن در جلسه هفته جاری خبر داد و یادآور شد: این شهرک در استان البرز احداث خواهد شد. اکبریان به بیان خبر خوشایند دیگری در حوزه صنایع نیز برای ساکنان استان البرز پرداخت و از انعقاد قرارداد همکاری میان شرکت خودروسازی فولکس آلمان با شرکت ماموت مستقر در استان البرز به عنوان رویدادی یاد کرد که می تواند با اشتغالزایی برای بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 200 هزار نفر به شیوه غیرمستقیم، تاثیر محسوسی بر وضعیت اقتصادی منطقه به جای بگذارد. عضو خانه ملت افزود: به تازگی این قرارداد منعقده شده و در مرحله نخست همکاری ها، تولید در این کارخانه سالانه هفت هزار دستگاه خودرو سواری خواهد بود، طی پنج سال آینده 500 هزار دستگاه خودرو در این کارخانه تولید می شود.
شرکت "ماموت" در البرز می ماند
اکبریان گفت: پیش از این کارخانه ماموت به علت محدودیت مکانی و عدم موافقت برخی دستگاه های اجرایی با تغییر کاربری اراضی محدوده آن قرار بود به استان دیگری منتقل شود اما روز دوشنبه در نشستی با حضور استاندار البرز، نمایندگان مردم استان در مجلس و سایر مسئولان منطقه این موضوع بررسی و بستر ماندگاری ماموت در البرز فراهم شد.
این مسئول گفت: شرکت ماموت اکنون در زمینه ساخت خودروهای سنگین مانند تریلر، انواع خودروهای کمپرسی، یخچالی، کمرشکن و کانکس دار با سه هزار کارگر و کارشناس درغرب کرج فعالیت می کند. نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم تا با کیفی سازی تولید، شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکل ترافیک در بزرگراه های بین تهران - کرج اضافه کرد: تا پایان امسال بخش دیگری از بزرگراه شهید همت در حوزه استحفاظی استان البرز تکمیل می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود