24 آذر 1393
شماره خبر: 133646

فرمانداراشتهارد: رها سازی پسماندهای صنعتی در منطقه ممنوع شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فرمانداراشتهارد: رها سازی پسماندهای صنعتی در منطقه ممنوع شد


فرمانداراشتهارد با اشاره به رهاسازی پسماند و فاضلاب توسط برخی از صاحبان صنایع در این شهرستان، گفت: برای پیشگیری از آلودگی زیست محیطی از این پس رهاسازی فاضلاب و پسماند صنعتی در منطقه ممنوع است.
'ابوالفضل اینانلو' افزود: برخی از صنایع شهرک صنعتی اشتهارد پسماندها و فاضلاب ها حاصل از فعالیت های صنعتی خود را به علت پرشدن حوضچه های پسماند واقع در این شهرک به بیرون از شهرک هدایت می کنند. وی اظهار داشت: رهاسازی این پسماندها در طبیعت که اغلب روغن های سوخته و اسیدی هستند علاوه برانتشار بوی نامطبوع، سبب آلودگی زیست محیطی و از بین رفتن حاصلخیزی بخشی از اراضی کشاورزی منطقه شده است. اینانلو ادامه داد: درنشستی با حضور مسوولان منطقه و صاحبان صنایع ، مقرر شد تا ضمن چاره جویی ، از ریختن پسماندها در محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان جلوگیری شود. وی به برنامه ریزی بلند مدت برای ساماندهی پسماندهای صنعتی منطقه اشاره کرد و افزود: سه مکان برای بازیافت پسماندهای صنعتی در استان های مرکزی ، قزوین و البرز پیش بینی شده است. فرمانداراشتهارد ادامه داد:به احتمال این پسماندها برای تولید قیر در اختیار کارخانه های قیر قرار گیرند که در این صورت ضمن فرآوری آن ها از آلودگی زیست محیطی منطقه جلوگیری می شود.
آغاز عملیات اجرایی انتقال فاضلاب تصفیه شده به اشتهارد تا دو هفته آینده
فرماندار اشتهارد در ادامه با اشاره به آغاز طرح انتقال فاضلاب تصفیه شده شهرستان کرج به شهرستان اشتهارد، گفت: مجری این طرح به تازگی مشخص شده است. اینانلو افزود: برای اجرای این طرح، مسیری حدود 35 تا 40 کیلومتر بین تصفیه خاه تا مخزن آب دراشتهارد لوله گذاری می شود. وی افزود: این طرح که با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد ریال اجرا می شود با خروجی 500 لیتر در ثانیه برای مصارف کشاورزی و صنعت مورد بهره برداری قرار می گیرد. وی گفت: تمام واحدهای شهرک صنعتی و کشاورزان اشتهاردی می توانند از آب تصفیه شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی منطقه استفاده کنند. هم اکنون در شهرستان اشتهارد بیش از 800 واحد صنعتی فعالیت دارند. این شهرستان حدود پنج هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که با 35 هزار نفر جمعیت در70 کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرزواقع است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود