26 آذر 1393
شماره خبر: 133794

برگزاری مراسم رونمایی از اولین کتاب دیکشنری تصویری ابزار در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

برگزاری مراسم رونمایی از اولین کتاب دیکشنری تصویری ابزار در ساوجبلاغ


با حضور فرماندار ساوجبلاغ مراسم رونمایی از اولین کتاب دیکشنری تصویری ابزار در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در جمع اساتید، دانشجویان برتر و نخبگان این واحد دانشگاهی طی سخنانی با اشاره به جایگاه دانشجو در کشور و شهرستان، اظهار داشت: دانشجویان بعنوان موتور محرکه توسعه فرهنگی و اقتصادی از جایگاه بسیار مهم و اثربخشی برخوردارند. و از طرفی مبنای حرکت عملی کشور و توسعه همه جانبه آن بر اساس پژوهش های عملی و کاربردی دانشگاه ها و دانشجویان متفکر و مبتکر است. لذا دانشگاه ها بایستی بستر ها، زمینه ها و افق آینده دانشجویان را با تعامل و همگرایی با سایر مراکز سیاسی، اقتصادی و سازمان ها و مراکز دانش بنیان فراهم نمایند. مقام عالی دولت همچنین بیان داشت: دانشجویان بایستی با نخبگان ابزاری که ما مسئولین هستیم و نخبگان فکری که مجموعه دانشگاهیان و دانشجویان هستند؛ یک هماهنگی، تعامل و ارتباط متقابل برقرار نموده و زمینه اعتماد نخبگان ابزاری را فراهم نمایند. لذا برای زمینه سازی و فراهم نمودن بستر لازم برای این اعتماد، باید دانشجویان الگوی قانون مداری و رعایت قوانین، مسئولیت پذیری اجتماعی و نمونه اخلاق مداری و مدنیت در جامعه باشند.
وی افزود : امروز، بيش از هميشه تاريخ اين سرزمين، انتظار مى‏رود كه طبقه علمى و عالمان راستين و دانشجويان آگاه و آرمان‏ خواه در صحنه حاضر باشند و نقش حساس خود را در قبال کشور و ملت ايفا نمايند. امروز نيز انتظار مى‏رود آزادى‏خواهى، آزادانديشى و عدالت‏ طلبى در چارچوب منافع و هويت ملى، گفتمان حاكم بر فضاى دانشگاه‏هاى ما باشد.
فرماندار در ادامه ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی نگران کننده ای که بر سر راه جوانان قرار گرفته خواستار همکاری بیشتر محافل علمی و آکادمیک برای طرح یک نگاه آسیب شناسانه به این ناهنجاریهای اجتماعی و برخورد ریشه ای و کارآمد با این معضلات شد. وی در ادامه افزود: درهفته ی پژوهش از دانشگاهیان انتظار می رود به این معضلات اجتماعی توجه ویژه ای کنند و در پی دستیابی به راهکارهای عملی مقابله با این مشکلات باشند تا زمینه برای بهره گیری نهادهای اجرایی ازا ین محافل علمی محیا گردد.
پالیز گیر افزود : بدون ترديد دشمن براى دانشگاه ما و به ويژه دانشجويان نيز كه عمدتاً از نسل جوان آن هم جوان اهل علم، پرسشگر و... هستند، برنامه دارد و اين برنامه ‏ها را از نخستين روزهاى پس از پيروزى انقلاب اسلامى تا به امروز به اجرا گذاشته است. با همه اين‏ها، دشمن على‏رغم تبليغات وسيع، طرح‏هاى پيچيده، شبه ‏افكنى، توهم ‏آفرينى موفق به پيشبرد برنامه و تحقق اهدافش درباره دانشگاه و دانشجو نشده است. امروز هم قشر دانشجو با حفظ آرمان‏هاى انقلابى و توجه به ارشادات و توصيه‏هاى مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ودلسوزان نظام، نه تنها در برابر دشمن تسليم نشده، بلكه با خنثى كردن توطئه ‏هاى رنگارنگ آن، در كنار مردم، به عنوان يكى از نيرومندترين بخش‏هاى جامعه در مسير خنثى كردن توطئه دشمنان گام برمى دارد. گفتنی است در این مراسم تعدادی از دانشجویان که به رتبه های برتر علمی در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر دست یافته بودند تجلیل شد . همچنین از کتاب دیکشنری تصویری ابزار تالیف دانشگاه علمی کاربردی واحد خانه کارگر شهرستان ساوجبلاغ نیز رو نمایی شد. دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ 1300دانشجودارد سه رشته کارشناسی و 9 رشته کاردانی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود