27 آذر 1393
شماره خبر: 133924

نانوایان متخلف کارت قرمز می گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نانوایان متخلف کارت قرمز می گیرند


معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار البرز گفت: نانوایانی که سه بار مرتکب تخلف می شوند پروانه کسب و امتیازشان جمع آوری خواهد شد.
ذبیح الله قائمی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه آرد و نان اظهار داشت: نان به عنوان قوت اصلی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است در این راستا نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای خبازی در سطح شهرستانهای استان از جمله اولویتهای این کارگروه است که به جد در دستور کار قرار گیرد. وی گفت: رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیطی، عدم استفاده از نمک های غیرمجاز و جوش شیرین و... در بازرسی های صورت گرفته از واحدهای خبازی استان مدنظر قرار داد و گفت: استفاده از جوهر قند (بلانکیت) به‌عنوان خطرناک‌ترین ماده شیمیایی و سرطانی در فرآیند تهیه نان از سوی برخی نانوایان ضمن تهدید سلامت شهروندان؛ امروز به مهمترین دغدغه عمومی در بیشتر استانهای کشور تبدیل شده اما با این وجود به نظر می رسد روند نظارتها در این زمینه شدت گیرد و جریمه و پلمپ چاره کاهش تخلف نیست زیرا مسئله ای که با سلامت جامعه در ارتباط بوده و بی توجهی به آن هزینه های سنگینی را تاکنون برای جامعه در پی داشته است. قائمی گفت: با این تفاسیر تغییرات کمی و کیفی، نرخ نان، نحوه پخت و ارتباط آن با سلامت افراد همیشه از مهمترین دغدغه مسئولان و مردم بوده و ارتباط مستقیمی بر سایر خدمات غذایی و حتی عمومی جامعه دارد. وی گفت: در این خصوص فرهنگ سازی یکی از ارکان مهم در جلوگیری از بروز اینگونه تخلفات است، چراکه تصور غلط عمومی که سفید بودن نان را نشانه کیفیت آن می دانند و باعث استفاده از جوهر قند از سوی نانواها می شوند، باید تغییر کند و مردم لازم بدانند که نان سفید نشان مرغوبیت و کیفیت نیست، بلکه نان مغذی باید درصد مناسب سبوس داشته باشد که سبب تیره شدن رنگ نان می شود.
گفتنی است؛در این کارگروه سازمان صنعت و معدن تجارت از وضعیت نانوایی های استان ، شرکت غله از وضعیت گندم و آرد و نان بعد از اصلاح قیمت ،دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت بهداشت نانوایی ها، اداره کل تعزیرات حکومتی گزارش عملکرد ارائه دادند و شایان ذکر است بررسی ضوابط و شرایط انتقال و جابه جایی و درجه بندی واحدهای نانوایان از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود