7 دی 1393
شماره خبر: 134308

نمایندگان مردم در پارلمان شهری کرج از روند خدمات رسانی گرمخانه بازدید کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نمایندگان مردم در پارلمان شهری کرج از روند خدمات رسانی گرمخانه بازدید کردند


چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرج از گرمخانه این کلانشهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی در این مجوعه حمایتی قرار گرفتند.
احداث گرمخانه در این کلانشهر راهی پر فراز و نشیب را طی کرد و در نهایت با پیگیری های مستمر اعضای شورای شهر تعیین تکلیف شد و به بهره برداری رسید. گرچه در پروسه ایجاد این محیط برای افراد بی سرپناه اختلاف سلیقه های اجتماعی هم وجود داشت اما برغم همه این مسائل گرمخانه کرج احداث شد و هم اکنون نیز به عنوان یکی از ساختارهای شهری که به آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می دهد، فعال است. مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج با توجه به این موضوع که آسیب دیدگان اجتماعی جزء لاینفک اجتماع اعم از جوامع مدرن و صنعتی و دیگر جوامع هستند، نسبت به ارائه راهکارهایی برای ساماندهی این قشر اقدام کردند که یکی از این راهکارها احداث سرپناه برای آنان بود؛ بی شک در صورت بی توجهی به این قشر آسیب پذیر اجتماعی، تبعات منفی بسیار زیادی را به جامعه شهری متحمل خواهیم کرد.
بازدید اعضای شورای شهر از گرمخانه کرج
به دنبال اهمیت موضوع گرمخانه، علی حاج کاظم، سعید مصطفایی، مصطفی سعیدی، روح اله کیان و علی بخشی از اعضای پارلمان شهری کرج برنامه بازدید از این مجموعه را در دستور کار خود قرار دادند و صبح امروز از این مرکز حمایتی بازدید کردند. هدف از این بازدید نیز ارزیابی و بررسی عملکرد مسئولان گرمخانه از نحوه خدمت رسانی به آسیب دیگان اجتماعی بوده است که این ارزیابی با معیارهای مختلفی از جمله میزان رعایت بهداشت، آموزش، درمان و بازپروری همچنین چگونگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از آسیب دیدگان صورت می گیرد.
لزوم تدوین سیاستهای کلی برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر طی بازدید از گرمخانه کرج با تاکید بر ضرورت تدوین سیاستهای کلی برای کنترل و کاهش آسبهای اجتماعی عنوان کرد: احداث گرمخانه با رویکرد حمایتی، یکی از سیاستهای کاهش آسیبهای اجتماعی است که در کنار توجه به سطوح مختلف پیشگیری می تواند بسیار کارآمد و نتیجه بخش باشد. علی حاج کاظم، اطلاع رسانی و آگاه سازی به احاد جامعه با هدف ارتقاء سلامت اجتماعی افراد جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر ایجاد مرکز و سرپناه برای قشر آسیب دیده باید در خصوص ارائه خدمات مناسب جهت بازپروری آسیب دیدگان اجتماعی برنامه ریزی کرد تا با توانمندسازی، این افراد بتوانند به زندگی سالم و مستقل در جامعه بازگردند؛ آموزشها باید بگونه ای باشد که افراد آسیب دیده از گرایش مجدد به آسیبهای اجتماعی خودداری کنند. وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از نفوذ آسیبهای اجتماعی در جامعه باید از همه فرصت ها و امکانات موجود استفاده کرد، افزود: توجه به سیاستگذاری اجتماع محور و بهره گیری از تجارب و پژوهشهای کاربردی و بنیادی می تواند نقش بسزایی در کاهش معضلات و آسیبهای اجتماعی ایفا کند. قابل ذکراست، محمد صادق باغستانی، عضو شورای اسلامی شهر کرج پیش از این طی گفتگویی بر ایجاد گرمخانه در کرج بعنوان یکی از نیازهای اساسی بمنظور ساماندهی افراد بی خانمان در کرج تاکید کرده است. به گفته وی، آسیب دیدگان نیز از اقشار جامعه مدنی هستند که بنا به بروز مسائلی دچار بحران و سرخوردگی های اجتماعی شده اند؛ بی شک این قشر و مشکلات شان نباید به فراموشی سپرده شوند، بلکه نیاز است برای کاهش و به تبع آن ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی در جامعه از قشر آسیب دیده حمایت شود. این عضو شورای شهر، احداث گرمخانه را گام موثری برای اسکان موقت این افراد خواند و در عین حال بر ضرورت تبیین راهکارهای اساسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد آسیب دیده تاکید کرد. گفتنی است، گرمخانه کرج بطور شبانه پذیرای حدود 50 نفر از آسیب دیدگان اجتماعی و افراد کارتن خواب است که با توجه به امکانات و تجهیزات پیش بینی شده در آن تا یکصد نفر نیز می توان از خدمات این مرکز بهره مند شوند؛ آنچه می تواند، زمینه را برای افزایش راندمان کاری این گرمخانه مهیا کند، همکاری و تعامل دیگر دستگاه های اجرایی شهر از جمله استانداری، فرمانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی و تشکل های مردم نهاد می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود