10 دی 1393
شماره خبر: 134655

معاون برنامه ریزی استانداری البرز از واحد صنعتی آریوژن بازدیدکرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

معاون برنامه ریزی استانداری البرز از واحد صنعتی آریوژن بازدیدکرد


دکتر ذبیح الله قائمی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز و مهندس بهزاد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری البرز به همراه دکتر ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شرکت دارویی آریوژن تولید کننده داروی فاکتورهفت انعقادی نوترکیب بازدید بعمل آورد.
دکتر قائمی در حاشیه این بازدید و در جلسه ای با مدیران شرکت آریوژن اظهار داشت: ورود هر یک از صنعتگران کشورمان به عرصه های انحصاری تولیدات صنعتی دنیا و بومی سازی محصولات آن ها کمک شایان توجهی به خودکفایی اقتصاد ملی می نماید. وی افزود: باید این عزیزان مورد تقدیر و حمایت همه جانبه باشند تا بتوانند عامل تقویت و توسعه پایدار صنعت کشور شوند.
موفق: باید قابلیت های بومی در تولیدات داخلی خود را به درستی معرفی کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع، جهت شناسایی نوع تولیدات و حجم محصولات داخلی گفت: برای حمایت واحدهای صنعتی مکمل باید قابلیت های بومی در تولیدات داخلی خود را به درستی معرفی نماییم. موفق ادامه داد: تولید کنندگان کشور می توانند برای تامین و تکمیل چرخه تولیدی خود از محصولات و مواد اولیه ایرانی بهره گیرند که شکل گیری خوشه های صنعتی در کشور بر همین اساس دنبال می شود. وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت با پژوهشگاه مواد و انرژی در خصوص عارضه یابی مشکلات صنعتی استان افزود: نگاه علمی و بهره گیری از توان مراکز دانشگاهی و پژوهشی به تسهیل امور در حوزه تولید می انجامد و این مهم مورد پیگیری و هدف سازمان است.
مدیرعامل آریوژن: به دنبال افتتاح پارک علم و فناوری خصوصی هستیم
دکتر مهبدی مدیرعامل آریوژن نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های تولیدی مجموعه از جمله تامین نیاز داروی فاکتور هفت انعقادی نوترکیب در سطح کشور توسط این واحد، گفت: با همکاری شرکت سیناژن درصدد ایجاد پارک علم و فناوری خصوصی می باشیم. وی اضافه کرد: در حال حاضر شرکت آریوژن در عرصه تولید محصولات دارویی از جمله: اتانرسپت پروتئین فیوژن، ریتوکسیمب، تراستوزومب فعال می باشد و به بسیاری از کشور های آسیایی، روسیه، ترکیه و ... این محصولات را صادر می کنیم. مهبدی خاطرنشان کرد: واردات محصولات مشابه خارجی مورد دغدغه ماست و انتظار داریم در مسیر حمایت از تولید داخلی، واردات با تعریف مشخصی صورت گیرد که به تولید ملی نیز آسیبی وارد نشود.

لازم به توضیح است که در ادامه این بازدید دکتر قائمی و هیأت همراه از تعدادی زمینهای پیشنهادی برای استقرار نمایشگاه بین المللی استان بازدید بعمل آورد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود