16 دی 1393
شماره خبر: 135015

اعلام شرح وظایف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اعلام شرح وظایف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز شرح وظایف این معاونت را اعلام کرد.
هیربد معصومی شرح وظایف این معاونت را بدین شرح اعلام کرد:
*انعکاس نظرات وزارت کشور به نمایندگی در شوراها، هیأتها، مجامع و کمیسیون هایی که وظایف یا دستور کار اجلاس آنها به نحوی در ارتباط با امور عمرانی اعم از سیاستگذاری، برنامه ریزی ، سازماندهی قرار می گیرد.
*ارائه خط مشی های مربوط به برنامه ریزی در زمینه های عمرانی، بهداشتی و امور مرتبط با شهرداری ها و دهیاری ها.
*نظارت بر حسن اجرای کلیه برنامه های عمرانی در سطح کشور از طریق معاونت عمرانی استانداری ها.
*اتخاذ تصمیم در جهت رفع مشکلات منطقه ای که توسط استانداری ها و شوراهای اسلامی در رابطه با اجرای طرح های عمران ملی منعکس شده است.
*ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین شوراهای اسلامی، مجامع و شرواهای اجتماعی استان ها.
*عضویت در هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی.
*فراهم نمودن موجبات هماهنگی با شوراهای اسلامی سراسر کشور به منظور آگاهی از نقاط ضعف امور اجرایی شوراها و تعیین خط مشی لازم در جهت رفع آن.
*ارائه خط مشی های لازم به منظور فراهم نمودن طرح ها و برنامه های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی و کارکنان ذیربط در وزارت کشور و استانداری ها.
*بررسی مصوبات شوراهای اسلامی از نظر مغایرت با قوانین و مقررات مربوطه و دستور العمل های صادره.
*کوشش در جهت واگذاری مأموریتهای تصدی گرایانه دولت به شهرداری ها و سایر نهادهای مدنی توانمند با همکاری شوراهای اسلامی.
*تعیین خطوط اساسی در زمینه های اداری وتشکیلاتی و تعیین خط مشی برای اعمال هماهنگی های لازم در امور شهرداری ها و دهیاری ها.
*تدوین و تنظیم دستورالعمل های لازم در امور مربوط به شهرداری ها و دهیاری ها بر اساس قوانین و آیین نامه های مربوطه.
*انجام مطالعات در جهت هماهنگی کلیه امور عمرانی در ارتباط با پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه و پیش بینی تمهیداتی جهت پشتیبانی های لازم به منظور بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده.
*ایجاد هماهنگی به منظور شناسایی مناطق آسیب پذیر در برابر حوادث و سوانح طبیعی و بررسی و تحقق و آموزش های لازم در جهت چگونگی تقلیل ضریب تخریب مادی و معنوی ناشی از حوادث با همکاری شوراهای اسلامی و دستگاه های مربوطه.
*همکاری با مراجع ذیربط در تهیه طرحهای توسعه و استانداردهای فنی مربوط به امور عمرانی و تعیین خط مشی های لازم برای تهیه طرح های جامع و هادی شهرها.
*تشخیص نیازمندی های عمرانی منطقه ای و محلی در ارتباط با اهداف و مأموریتهای وزارت کشور و تعیین اولویت ها به منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آنها.
*انجام تعامل لازم در زمینه استفاده از آخرین نوآوری ها و دستاوردهای علمی و تجربی و منابع گوناگون سایر کشورها و مجامع بین المللی در زمینه مصون سازی جمع شهری و روستایی در برابر خسارات و کاهش اثرات سوانح و بلایای طبیعی.
*سیاست گذاری نظام حمل و نقل عمومی شهرهای کشور.
*ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای واحدهای تابعه و نظارت بر حسن اجرای وظایف آنها و تعیین خط مشی و تصمیم گیری در مورد وظایف محوله به آنان.
*هماهنگی با سایر حوزه های معاونت ها برای پیشبرد اهداف مشترک.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود