17 دی 1393
شماره خبر: 135137

آگاهی بخشی و مشارکت مردم»کلید قانون ستاد صیانت ازحقوق شهروندی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آگاهی بخشی و مشارکت مردم»کلید قانون ستاد صیانت ازحقوق شهروندی


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و جانشین ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استان البرز، آگاه سازی مردم را موجب مشارکت آنان در فعالیت های اجتماعی و تحقق راهبردهای ستاد صیانت از حقوق شهروندی دانست.
حجت اله ملاصالحی در جلسه « ستاد صیانت از حقوق شهروندی» که در سالن شهدای البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش مشارکت های مردم در فعالیت های اجتماعی، اظهار داشت: عدم آگاهی مردم از حقوق خود و همچنین انفعال اجتماعی آنان موجب گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی و بالا رفتن آمارهای طلاق و... شده است.
وی مشارکت مردم در تحقق پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را مصداقی از اثر بخش بودن این مهم در رویدادهای تاریخ ساز کشور دانست و خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی هر گاه مردم نسبت به اهمیت کارهای بزرگ واقف شده و تشخیص داده اند که با حرکت شان منافع انقلاب اسلامی حفظ می شود، در صحنه حاضر شده اند و آثار آن نیز در جای جای تاریخ مشهود است. جانشین ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استان البرز، تدوام نقش مردم در امور اجتماعی با همراهی دستگاه ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی را متذکر شد و بیان کرد: در محقق شدن راهبردهای ستاد صیانت از حقوق شهروندی کلیه ادارات و نهادها در کنار بخش خصوصی باید در میدان باشند. وی بیان کرد: عدم آگاهی مردم از حقوق شهروندی موجب شده است، نسبت به بسیاری از مسائل نیز واکنشی نداشته باشند این در حالی است که میتوان از اطلاعات مردم و نقش سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در حوزه های مختلف استفاده کرد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در بحث صیانت از حقوق شهروندی نمیتوان نسخه ای یکسان پیچید چرا که طیف بسیار گسترده است و با گروه های مختلفی از جامعه در ارتباط هستیم، از رو اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندی در استان که مدیران کل دستگاه های اجرایی می باشند باید در حوزه دستگاه متبوع برای جلب مردم در امور اجتماعی برنامه و راهکار ارائه دهند. شایان ذکر است؛در این نشست علاوه بر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، تعدادی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در دو حوزه "صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب" پرداختند. ضرورت آموزش حقوق شهروندی به مردم و باز تعریف این حقوق از مهمترین محورهای مورد تأکید در این نشست بشمار می رفت. در پایان نیز احکام اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندی به مدیران اعطاء گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود