17 دی 1393
شماره خبر: 135144

نانوایی ها کیفیت پخت نان را بالا ببرند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نانوایی ها کیفیت پخت نان را بالا ببرند


فرماندار فردیس با اشاره به افزایش قیمت نان گفت: از نانوایی ها انتظار می رود کیفیت پخت نان را افزایش دهند.
مهدی مهرور'در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فردیس افزود: سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید نانوایی ها کیفیت پخت را بهبود بخشند.
وی ادامه داد: عدم استفاده ازافزودنی های غیرمجاز از قبیل جوهر قند و جوش شیرین از مواردی است که نانواها باید به آن توجه کنند. مهرور اظهار کرد: دستگاه های متولی همچون صنعت، معدن وتجارت و بهداشت باید نظارت خود را بر نانوایی ها بیشتر کنند. فرماندارفردیس گفت: پخت نان نامرغوب ضمن نارضایتی مردم سبب هدررفتن آرد و سرمایه ها می شود. وی بیان داشت: بازدیدهای سرزده ازنانوایی ها، دادن آموزش های لازم با برگزاری کلاسهای توجیهی می تواند برافزایش کیفیت نان تاثیر داشته باشد. فرماندار فردیس گفت: امروز شاهد مرگ ومیرهایی ناشی از بیماری های سرطان، قلب و عروق در کشور و استان البرز هستیم که بخشی از آن به تغذیه و مواد غذایی و آلوده هوا بر می گردد.
وی دربخش دیگری از سخنان بر گسترش برنامه های ورزشی در مدارس و مکان های عمومی برای ارتقای سلامت دانش آموزان و مردم تاکید کرد. فرماندار فردیس افزود: برخی عطاری ها فاقد مجوز قانونی هستند که باید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کرد. رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فردیس دراین نشست از کمبود پایگاه های سلامت دراین شهرستان پرجمعیت به عنوان یک مشکل اساسی نام برد. دکتر 'محمدرضا ترابی ' افزود: برنامه سرشماری بهداشتی با هد تعیین سرانه های بهدشاتی درمانی و پزشکی دراین شهرستان دردست اقدام است. وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی باید برای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت یک پایگاه بهداشتی درمانی شامل دونفر ماما و یک نفر کارشناس بهداشت عمومی در یک فضای حداقل 75 متر مسولیت مراقبت بهداشتی ازمردم را عهده دار شوند. وی ادامه داد: ممکن است در برخی مناطق جمعیت از این میزان فراتر رود که باید تعداد نیروهای بهداشتی را افزایش داد. وی گفت: دراین طرح تمام جمعیت شهرستان فردیس به صورت مستمر زیر نظر مسولان و کارشناسان بهداشت و مراقبت بهداشتی خواهند بود و در حین مراقبت به صورت غربالگری افرادی را که بیماری های خاصی داشته باشند به مراکز جامع سلامت مراجعه و از آنجا به بیمارستان ها ارجاع خواهند شد. ترابی یادآور شد: درزمان حاضر شهرستان فردیس پنج درمانگاه بهداشت ودرمان و سه پایگاه سلامت دارد . وی گفت: شهرستان فردیس حداقل به 14 پایگاه سلامت نیاز دارد و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر باید یک پایگاه سلامت داشته باشد. ترابی خاطر نشان کرد: احداث ساختمان شبکه بهداشت ودرمان فردیس بزودی در درمانگاه شهدای فردیس آغاز می شود. وی گفت: کلینیک ویژه شهرستان فردیس با موافقت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز قرار است تا پایان سال جاری راه اندازی شود. رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فردیس افزود: طرح نظارت بر صنوف و موادغذایی و نانوایی ها را در شهرستان فردیس دنبال می کنیم. ترابی افزود: بازدید از مدارس فردیس برای ویزیت دانش آموزان خواهیم داشت اکثر دانش آموزان کم خون و دندانهای پوسیده دارند که این امر تبدیل به نارسائی کلیه در آنان می شود. این نشست در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 10 کرج برگزار شد هر کدام از مسولان شهرستان فردیس به ارائه گزارشی از فعالیت خود پرداختند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود