23 دی 1393
شماره خبر: 135547

مشروح مذاکرات استاندار البرز با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مشروح مذاکرات استاندار البرز با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی


استاندار البرز در دیدار مشترک با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) ضمن تشریح وضعیت استان و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل،سیاست های کلی دولت را در گسترش همکاری های مشترک رسانه ای تبیین کرد و خواستار انعکاس نیازهای زیرساختی استان از مجرای این رسانه شد.
سیدحمیدطهایی در دیدار مشترک با « محمد خدادادی» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دفتر مرکزی این رسانه، تشریحی از وضعیت کلی استان داشت و گفت: استان البرز با سه نفر میلیون جمعیت،به جهت آنکه در حاشیه تهران بزرگ قرار داشته و با خیل مهاجرت ها در طول سالهای اخیر نیز مواجه بوده است، بیشترین با بیشترین مسائل مبتلابه نیز مواجه است. وی ظرفیت فرهنگی این استان را از حیث حضور اقوام و فرهنگ ها در این استان ویژه خواند و افزود: تنوع قومیت ها در این البرز، مینیاتوری از فرهنگ ها را گردهم آورده که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در نوع خود ایرانی کوچک محسوب می شود. استاندار البرز با اشاره به برخی مسائل و مشکلات این استان در حوزه ها و بخش های مختلف مواردی از این دست را برشمرد و خاطرنشان کرد: استان تازه تأسیس البرز با رشد فزاینده جمعیت که 90 درصد مدارس آن دو شیفته است و شهرستانی تازه تأسیس با 500 هزار نفر جمعیت که حتی از یک تخت بیمارستانی نیز محروم می باشد، درست در همجواری با پایتخت قرار دارد و اگر نسبت به رفع مشکلات آن اقدام نشود باری برای تهران نیز خواهد بود. وی افزود: این مسائل در کنار دیگر موضوعات، مهمترین تنگناهایی است که رسانه ها میتوانند با جریان سازی و اطلاع رسانی، مسئولان کشور را نسبت به آن آگاه نموده و برای توسعه این استان مطالبه گری داشته باشند. طهایی ظرفیت های ویژه این استان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: البرز استانی صنعتی و کشاورزی نیز بشمار می رود، هر چند از منظر وسعت نسبت به سایر استانهای کشور کوچکتر است اما جمعیت قابل توجهی را از سراسر کشور در خود جای داده است. استاندار البرز با بیان اینکه نیم درصد جاده های کشور در این استان واقع است، ادامه داد: اعلام می شود که روزانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تردد از محورهای مواصلاتی البرز عبور می کنند و این امر موقعیت البرز را در ابعاد ملی نیز استراتژیک تر ساخته است. وی افزود: علاوه بر جاده ها و راه ها، خطوط راه آهن ریلی و هوایی را نیز باید به این ظرفیت ها اضافه کرد. طهایی گفت: البرز با آب و هوایی کوهستانی، برخوردار از کویری بکر و زیبا،پیست اسکی،سدهای آبی و مناطق خوش آب و هوایی است که حجم تردد گردشگران در روزهای پایانی هفته از جاده چالوس و... مبین این امر است. استاندار البرز همچنین با اشاره به تأسیس دانشکده کشاورزی کرج پیش از شکل گیری دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ظرفیت های غنی کشاورزی کرج از گذشته های دور تا به اکنون البرز را به مهد کشاورزی کشور مبدل ساخته است. وی با اشاره به قرارگیری مراکز علمی و مؤسسات ملی تحقیقاتی در البرز بیان کرد: بزرگترین تحقیقات و دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور امروز از اتاق های تحقیقاتی این استان به سراسر نقاط اشاعه می یابد و البرز را در آینده نزدیک به پایلوت علمی کشور تبدیل می سازد.
استاندار البرز گفت:نیروی متخصص،باسواد،فرهیخته،حضور بزرگان عرصه هنر،سکنی ورزشکاران بنام کشور همه و همه البرز را به استانی ویژه و منحصر بفرد مبدل نموده است.
وی افزود: استقرار بیش از 3 هزار و 400 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و... را نیز باید به این ظرفیت ها اضافه نمود. طهایی پس از معرفی ظرفیت ها زمان را همچون ساعت شنی در گذر شتابان لحظه ها دانست و گفت: باید از فرصت ها نهایت استفاده را داشت. نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، باید از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده نمایند، رسانه ها را ابزاری قدرتمند برای انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت دانست.
محمد خدادادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن استماع بر موضوعات طرح شده، سیاست های رسانه دولت را نیز تبیین کرد و گفت: رسانه دولت همگام با خدمتگزاران نظام اسلامی پیشتاز در انعکاس رویدادها و نیازهای مردم در کشور است. مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مخاطب شناسی در ارتباطات رسانه ای رویکردی است که این خبرگزاری در تهیه و تولید اخبار و گزارش ها دستمایه تحریر و انتشار قرار داده است. وی تصریح کرد: تولید محتوا و پیام بر اساس نیازهای مردم جامعه نیز مورد تأکید خبرگزاری دولت است. خدادادی با بیان اینکه اخبار انتشار یافته در این خبرگزاری دستمایه تحلیل محتوا و برنامه ریزی های دولت نیز قرار دارد، افزود: علاوه بر 30 درصد تولید خبر، 70 درصد بازخورد آن مورد توجه این رسانه است و با تدبیر بر روی موضوعات مختلف روی آن کار می شود. وی افزود:با شناختی که از استان البرز داریم ظرفیت توسعه همکاری های مشترک وجود دارد و با تمام توان نسبت به تداوم و تقویت این همکاری ها با الگو و مدلی رسانه ای ادامه تعامل خواهیم داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود