27 دی 1393
شماره خبر: 135824

تأکید وزیرکشور بر حفظ اخلاق مداری در انتخابات

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تأکید وزیرکشور بر حفظ اخلاق مداری در انتخابات


وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان البرز ضمن تشریح اولویت های دولت بر ضرورت اخلاق مداری در انتخابات و همچنین تدوین بودجه خودکفایی اقتصادی استان تأکید کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در محور دوم سخنان خود در جلسه شورای اداری استان البرز که با حضور سیدحمیدطهایی استاندارالبرز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اولویت های مهم دولت را برشمرد و اظهار داشت: مهمترین اولویت های دولت در شرایط فعلی بسته به نوع فشارهای دشمن و شرایط متفاوت است. وی افزود: در وضعیت کنونی، اقتصاد برای کشور مهم است، اما این معنای آن نیست که فرهنگ مهم نباشد، در موقعیتی که دشمن تصور دارد با فشار اقتصادی به مردم میتواند نارضایتی ایجاد کند، بنابراین اقتصاد اولویت محسوب می شود. وزیر کشور ادامه داد: در سالهای متوالی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را الگوی عملکرد در کشور قرار داده اند؛ در شرایط فعلی نیز اقتصاد مقاومتی تحت عنوان پیشرفت و توسعه باید به حوزه اقتصاد راه یابد.
تقویت بنیان های سرمایه گذاری در کشور
رحمانی فضلی در ادامه تشریح اولویت های دولت، تقویت پایه های سرمایه گذاری در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شرایط فعلی باید سرمایه گذاری در کشور تقویت شود و ضمن ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران، بسترهای حضور سرمایه گذاران فراهم آید. وزیر کشور سرمایه گذاری را در ارتباط مستقیم با بهبود سیاست خارجی نیز مورد تحلیل قرار داد و بیان کرد: بهبود روابط سیاسی، موجب توسعه فرایند سرمایه گذاری و تقویت پایه های اقتصادی در کشور می شود. وی ادامه داد: امروز همه تحلیل های سیاسی و امنیتی دنیا، ایران را کشوری با ثبات می داند چرا که مبتنی بر اداره ملت و مردم سالاری دینی است. رحمانی فضلی گفت: کوچکترین گشایش در سیاست خارجی سیل حضور سرمایه گذاران را در ارتباط با حوزه های اقتصادی، تجاری و ... بالا می برد؛ در طول یکسال اخیر نیز به لطف دولت تدبیر و امید و یا حمایت های رهبری و سیاست گذاری ها توانسته ایم شرایط سیاست خارجی را بهبود ببخشیم. وی با بیان اینکه برای توفیق در سیاست خارجی باید ابتدا در سیاست داخلی موفق بود، افزود: اگر قدرت داخلی اقتصادی کشور ضعیف باشد در معادلات اقتصاد سیاسی خارجی نیز موفق نخواهیم بود؛در طول یکسال گذشته با حمایت های رئیس جمهور توانسته ایم حجم صادرات و سرمایه گذاری را در کشور ارتقاء دهیم.
جذب سرمایه گذار از اولویت سنجش عملکرد استانها است
رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از یکی از ملاک های ارزیابی استانها، حجم جذب سرمایه گذار است،تصریح کرد: سلیقه های بسته اداری و موانع فرا روی سرمایه گذاران است که باید تسهیل شود و واحدهای اداری و اجرایی باید چنین رویه ای داشته باشند.
لزوم ارتقاء سطح بهره وری
وزیر کشور ارتقاء سطح بهره وری را نیز از دیگر اولویت های دولت برشمرد و با اشاره به اینکه حجم بهره وری در کشور پایین است؛ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه رشد بهره وری باید به 8 درصد می رسید که این رقم کمتر از 1 درصد بوده است. وی استفاده از منابع، سرمایه و انرژی را موجب ارتقا آمار سطح بهره وری در کشور دانست.
ضرورت صرفه جویی در منابع مالی
رحمانی فضلی در ادامه افزود: در حال حاضر میزان مصرف منابع مالی و انرژی در ادارات بالا است و باید نسبت به آن مدیریت لازم صورت گیرد. وی با بیان اینکه ابتکار و خلاقیت باعث جهش از شرایط فعلی خواهد شد ؛ افزود: متناسب با هر حوزه باید راهکارهای خلاقانه مبتنی بر راهبردهای اقتصاد مقاومتی را تهیه و تدارک دید.
حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی
رحمانی فضلی در حوزه فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز حفظ وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را مهم برشمرد و تصریح کرد: وحدت و انسجام، دو مولفه اساسی در ثبات کشور بشمار می رود و هر گونه تفرقه و انشقاق برخلاف نظرات دینی و اعتقادیِ مقام معظم رهبری، خلاف عقل و سیاست و خواسته دشمن است. وی افزود: با نگرش های سیاسی مختلف باید به اهداف مشترک که همانا تبعیت از مقام معظم رهبری،دولت و رفع مشکلات مردم است نیل یافت. وزیر کشور با بیان اینکه در مشترکات باید وحدت داشته باشیم تصریح کرد: ما ملت رشد یافته ای هستیم و در شرایط نابسامانی ها همواره خوش درخشیده ایم و امروز نیز باید سربلند از این آزمون بیرون آییم.
اخلاق انتخاباتی حفظ شود
وزیر کشور در محور دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و با بیان اینکه زیرپا گذاشتن قانون در انتخابات موجب خدشه دار شدن وحدت می شود؛ گفت:یکی از آسیب هایی که در انتخابات وجود دارد و موجب خدشه دار شدن وحدت می شود، نادیده انگاشتن اخلاق انتخاباتی است. وی افزود: وقتی اخلاق زیرپا گذاشته می شود و مسائل شخصی بر مصالح ملی ارجح شود،آن زمان است دو دستگی و تفرقه ایجاد خواهد شد. وزیرکشور تأکید کرد: استانداران و فرمانداران بعنوان مجریان باید به گونه ای حرکت کنند که خودشان معیار و مبنای قانون و مصالح ملی باشند و ثانیاً سایرین را نیز به این حوزه هدایت نمایند. رحمانی فضلی گفت: انتخابات آینده باید با شکوه هرچه تمام تر و مشارکت حداکثری مردم مبتنی بر قانون، آزادی و صلابت انتخاباتی برگزار شود و در این مسیر مقام معظم رهبری نیز روشنگر مسیر در صیانت از حق الناس خواهند بود.
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه مردم حقوق خود را در قامت نمایندگان می بینند، افزود: مدیران در مسیر انتقال قدرت از نمایندگان مردم به مردم هستند و در این مسیر باید عدالت و حق مردم را رعایت کنند.
برنامه مفصل دولت تدبیر و امید در تکریم ارباب رجوع
رحمانی فضلی در محور پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه تکریم مردم باید سرلوحه عملکرد مدیران باشد، تصریح کرد: در نظام اداری ما شئونات مردم رعایت نمی شود.
وی افزود: دولت تدبیر و امید برنامه های مفصلی در حوزه تکریم ارباب رجوع دارد. وزیر کشور در محور دیگری پیرامون ویژگی های استان البرز نیز بیان کرد: البرز استانی توانمند از نظر اقتصادی است و قرارگیری آن در مجاورت پایتخت موقعیت ویژه و مناسبی را برای این استان فراهم آورده است که میتوان از آن به بهترین نحو ممکن بهره مند شد.
البرز استان پیشتاز مقاومت در کشور شود
وی با بیان اینکه البرز میتواند به استان مقاومتی در کشور مبدل شود؛ افزود: تدوین بسته اقتصاد مقاومتی، پویا، فعال و پیش برنده باید هر چه سریعتر در استان البرز تدوین شود.
وزیر کشور ادامه داد: تهیه بودجه خودکفایی اقتصادی البرز نیز یاید در دستور کار قرار گیرد. رحمانی فضلی گفت: استاندار با تجربه البرز در کنار نمایندگان علاقمند و منسجم و با رهبری های امام جمعه محترم میتوانند در تحقق اهداف عالی دولت با گام های بلند و موثری بردارند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود