2 بهمن 1393
شماره خبر: 136150

آمارهای سند آمایش سرزمینی استان به تفکیک شهرستان ها تهیه و تدوین می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آمارهای سند آمایش سرزمینی استان به تفکیک شهرستان ها تهیه و تدوین می شود


معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: آمارهای سند آمایش سرزمینی استان به تفکیک شهرستان ها تهیه و تدوین می شود و همکاری دستگاه های اجرایی در تدوین سند آمایش در شورای برنامه ریزی استان با حضور استاندار مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ذبیح الله قائمی، در جلسه آمایش سرزمین استان که با محوریت بررسی سند جامع در بخش « تحلیل اجتماعی و فرهنگی – جمعیت نظام شهری و نظام روستایی » با حضور مشاوران استاندار، اساتید و اعضای هیئت عملی دانشگاه ها و مدیران کل استان، در استانداری البرز، تشکیل شد، با اشاره به نقش مهم سند آمایش سرزمین در توسعه کلان استان و ضرورت تکمیل هر چه سریعتر این سند جامعه گفت: مدیران دستگاه ها باید با همگرایی، به صورت ضربتی و ویژه پای کار آمده و در نهایی سازی این سند، همکاری های لازم را داشته باشند. وی افزود: قرار است تا پایان سال 5 فصل اول سند آمایش استان نهایی شود و سه فصل بعدی در سال آینده بررسی می شود. معاون برنامه ریزی و توسعه استانداری البرز با اشاره به محدودیت زمان در تکمیل این سند، و سند توسعه برنامه ششم به دلیل ضیغ وقت، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان را مکلف ساخت تا اسناد و مدارک و آمار و اطلاعات تائید شده را به معاونت برنامه ریزی و توسعه استان ارائه دهند. همکاری دستگاه های اجرایی در تدوین سند آمایش استان مورد ارزیابی قرار می گیرد
قائمی با بیان اینکه سند آمایش استان بعنوان اولین و مهمترین سند فرادستی در استان است افزود: بعد از تهیه این سند، توسعه برنامه ششم را برای تدوین در دست اقدام خواهیم داشت ضمنا در بحث آمایش محور کار بر عهده ناظر می باشد همچنین نوع همکاری تمامی دستگاههای اجرایی در شورای برنامه ریزی استان ارزیابی و اعلام خواهد شد.
وی افزود: سند آمایش سرزمین البرز در واقع نشان دهنده جهت گیری توسعه استان با توجه به ظرفیت های زمین، جغرافیا، فضا و انسانی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
قائمی تاکید کرد: شرح خدمات سند آمایش سرزمین به صورت ملی بوده که تمام استان ها در نحوه تنظیم و اجرای آن از یک جایگاه برخوردار هستند. این نشست، با محوریت بررسی و پایش بخش « جمعیت نظام شهری و نظام روستایی » استان، در سند آمایش سرزمینی و از منظر شاخصهای فرهنگی، دینی وقومی و ... پس از واکاوی طرح توسط مجری پروژه، مورد بررسی و تحلیل کارشناسان، اساتید و صاحبنظران استان قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود