1 آبان 1391
شماره خبر: 13665

استاندار البرز: صادرات کالا نمونه بارز خودکفایی کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز: صادرات کالا نمونه بارز خودکفایی کشور است

سپیدار آنلاین: استاندار البرز گفت: صادارات کالا به عنوان نماد بارز خودکفایی باید مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار بگیرد.
علی اصغر عربیان در مراسم تجلیل از برترین‌های کیفیت استان با بیان این مطلب افزود: خودکفایی تنها محدود به تولید و بی‌نیازی واردات یک یا چند محصول کشاورزی و صنعتی نیست.
وی اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد شود که تولیدکنندگان علاوه بر تولید کالا به اندازه نیاز کشور، امکان صادرات کالاها را به سایر کشورها را نیز داشته باشند تا خودکفایی کشوربه مفهوم واقعی تحقق یابد. وی ادامه داد: امروز تولیدکنندگان نیاز دارند که علاوه بر تولید کالاهای باکیفیت، تولیدات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کنند که این امر علاه بر توسعه اقتصادی کشور، افزایش انگیزه آن را برای فعالیت بیشتر به دنبال دارد. وی اظهار کرد: دریافت ایزوهای مختلف توسط برخی واحدهای تولیدی تضمینی برای بالاترین کیفیت کالاها نیست، اما نشان‌دهنده تلاش این واحدها برای افزایش کیفیت محصولات تولیدیشان به شمار می‌آید. عربیان تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد شود که مصرف‌کنندگان به کالاهای داخلی اعتماد کامل پیدا کنند؛ به طوری که در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی ترجیح دهند از نمونه ایرانی استفاده کنند. استاندار البرز در پایان گفت: توجه به معیارهای کیفیت از سوی واحدهای تولیدی علاوه بر افزایش بهره‌وری آنها خرید بیشتر مصرف کنندگان و درنهایت سود بیشتر اقتصادی و درآمد مناسب برای آنها را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود