20 اسفند 1393
شماره خبر: 139220

فعالیت‌ سمن‌ها در کرج توسعه یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فعالیت‌ سمن‌ها در کرج توسعه یابد


فرماندار کرج با بیان اینکه نیاز داریم که در حوزه اجتماعی مردم حضوری پررنگ‌تر داشته باشند، گفت: مردم ما در عرصه سیاسی خوشبختانه درصد مشارکت بالایی دارند و باید فعالیت‌های غیردولتی در بخش اجتماعی توسعه یابد.
محمدتقی ایرانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 146 شهید دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج که در سالن اجتماعات این دبیرستان برگزار شد، اظهار داشت: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است که با تقدیم جان خود آسایش و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند. وی با بیان اینکه دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج از حیث تعداد شهدای دانش‌آموز در سطح کشور شاخص است، بیان کرد: این دبیرستان با تقدیم 146 شهید دانش‌آموز که در اینجا تحصیل می‌کرده‌اند توانسته است دین خود را به انقلاب ادا کند.
ایرانی با اشاره به اینکه سال 93 رو به اتمام است و باید عملکرد خود را حسابرسی کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که در دولت خدمت می‌کنند نیز باید در پایان سال اقدامات و فعالیت‌های خود را حسابرسی کنند. فرماندار کرج با اشاره به اینکه باید ببینیم برنامه‌هایی که اجرا شده است سبب رفع مشکلات مردم شده است یا اینکه نتوانسته است مانعی را از راه مردم کم کند، گفت: قسمتی از اقدامات ما در سطح شهر ملموس است و در سال 93 جامعه ما دیده است که چه زحماتی کشیده شده است و چه کارهایی هم نیاز است که در آینده انجام شود. معاون استاندار البرز با بیان اینکه یکی از عرصه‌های خدمت‌گذاری دولت تدبیر و امید توجه به حوزه سلامت بوده است، اظهار داشت: یکی از بهترین خدمات دولت که تاکنون انجام شده است و در آینده نیز ادامه دارد اجرای طرح بهبود وضع سلامت در کشور است. وی با اشاره به اینکه امیدواریم در حوزه سلامت، بیمار و خانواده وی از این پس نگران تامین هزینه‌های بیمار نباشند، بیان کرد: امروز بیمارستان‌های دولتی با حداقل هزینه بیشترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند و در ادامه طرح قطعا بیمارستان‌های بخش خصوصی هم در حوزه سلامت کمک بیشتری را به مردم می‌رسانند. ایرانی با اشاره به اینکه اعتبار دولتی ما در اجرای پروژه‌های کرج اندک است، خاطرنشان کرد: با 26 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌ها و به‌طور کلی با 44 میلیارد تومان اعتبار، پروژه‌های عقب افتاده و نیمه تمام را تا حدودی به سرانجام رساندیم. فرماندار کرج افزود: با کمک بخش خصوصی به ویژه با کمک خیرین مدرسه‌ساز تعدادی از پروژ‌ه‌های نیمه تمام را به سرانجام رساندیم. معاون استاندار البرز با بیان اینکه نیاز داریم که در حوزه اجتماعی مردم حضوری پر رنگ‌تر داشته باشند، گفت: مردم ما در عرصه سیاسی خوشبختانه درصد مشارکت بالایی دارند و در همه انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها حاضر می‌شوند. وی با اشاره به اینکه متاسفانه این درصد بالای مشارکت مردم در عرصه اجتماعی تعمیم نیافته است، اظهار داشت: ما در حوزه اجتماعی به مشارکت حداکثری مردم بسیار نیازمندیم. ایرانی با بیان اینکه باید فعالیت‌های غیردولتی در بخش اجتماعی توسعه یابد، بیان کرد: باید N.G.O ها، سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی فعال شوند تا فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی توسعه یابد. فرماندار کرج با بیان اینکه همانطور که شهدا در دفاع مقدس فداکاری کردند و در مقابل دشمنان ایستادند و عزت و اقتدار آفریدند امروز هم نیاز است که در عرصه فعالیت‌های اجتماعی جهادی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: همه ما باید در زمینه کمک به هم‌نوعان خود تلاش کنیم برای اینکه دستور دین اسلام است. ایرانی با بیان اینکه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) از ابتدای رسالت خویش نه تنها برای هدایت مردم شبه جزیره عربستان بلکه برای هدایت تمام جهان مبعوث شده بودند، اظهار داشت: زمانی که تمام جهان غرق در فساد و تباهی بود پیامبر اسلام(ص) با نگاهی جهانشمول آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی را به همه مردم جهان ابلاغ کردند. معاون استاندار البرز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم مردم ما در طول تاریخ نوع‌دوستی و رعایت حقوق دیگران بوده است، گفت: امروز حقوق شهروندی شاخه‌ای از حقوق بشر است و این نشان می‌دهد که اسلام منادی حقوق بشر است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود