17 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141587

یاد یارمهربان در نم باران تازه شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

یاد یارمهربان در نم باران تازه شد


نماینده عالی دولت در استان با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدیدی چند ساعته داشتند.
سیدحمیدطهایی"در اولین روز از آغاز بکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی که طراوت باران بهاری علاقمندان به فرهنگ و ادب را راهی بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور ساخته بود؛ با همراهی "سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی" و جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه، تازه ترین های حوزه نشر و ادبیات را در بازدید از غرفه های متعددی تورق زد. استاندار البرز در بدو امر دیداری مشترک با "سیدعباس میرصالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد" داشت و ضمن معرفی استان البرز، تنوع فرهنگ ها و حضور استعدادهای فرهنگی و ادبی را اصلی ترین شاخصه متمایز کننده این استان با سایر استانها دانست و از معاون وزیر نیز دعوت به عمل آورد تا سفری به البرز داشته باشد. سیدموسی حسینی کاشانی نیز در بخشی از این دیدار به تشریح فعالیت نشر در استان پرداخت و از توسعه و ظرفیت های حوزه چاپ و نشر در آینده نزدیک خبر داد. استاندار البرز و هیئت همراه سپس راهی شبستان اصلی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شدند و به صورت گزیده از 19 غرفه ناشران البرزی در این نمایشگاه دیدن بعمل آوردند. بازدید از غرفه های" نجم کبری" با تألیفات قرآن پژوهی و کتاب های "سیدبرهان الدین، مرشد مولانا، دیوان شمس و... انتشارات امیرکبیر، انتشارات مرکز بین المللی سراء نشر علوم قرآنی، انتشارات مهدیار جوان، غرفه موزه عبرت ایران،مؤسسه فرهنگی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، انتشارات مدیرفلاح ، علامه طباطبائی،رهام اندیشه و روزنامه ایران از جمله غرفه هایی بودندکه استاندار البرز در آنجا حضور یافت و ضمن تورق کتاب های برجسته، جویای روند فعالیت های فعالان عرصه فرهنگ و ادب شد. طهایی در پایان این بازدید با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیداری صمیمانه نیز با اهالی رسانه نیز داشت و مهمترین دغدغه های فرا روی این قشر را بررسی مجدد کرد.
مصاحبه اختصاصی با تعدادی از رسانه ها نیز در جریان بازدید از غرفه ها صورت گرفت. در اولین روز از نمایشگاه کتاب تهران؛ بارش باران بهاری با بوی نم کتاب های تازه از زیرچاپ درآمده عجین شده بود و شوق مشتاقان به کتاب و کتاب خوانی را دو چندان ساخته بود و بهانه خواندن واگویه های یار مهربان با طنین دلنشین باران در روزهای بهاری، خیلی از علاقمندان را راهی مصلی تهران ساخته بود. گفتنی است؛در بازدید استاندار البرز از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، علی اندرزگو مدیرکل حوزه و مشاور استاندار، قباد نعمتی مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری، محمد طاهری سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا عسگری مشاور مدیر کل و مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز نیز حضور داشتند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار "خواندن،گفت وگو با جهان" از امروز تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی پذیرای عموم علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
اخبار تکمیلی منتشر می شود...

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود