24 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142051

روند شهرنشینی در استان البرز بیش از سایر بخش های کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

روند شهرنشینی در استان البرز بیش از سایر بخش های کشور است


معاون عمرانی فرماندار ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین ایشان، مجموعه شهرداری و اصحاب رسانه جهت حضور در مراسم معارفه مهندس میبدی اظهار داشت: کشور ما درحال گذر از مرحله سنتی به نیمه صنعتی می باشد و در این میان رشد روند شهرنشینی در استان البرز بیش از سایر بخش های کشور می باشد.
مهندس اخلاقی با اشاره به عدم برنامه ریزی جامع و اصولی در زمینه رشد شهرنشینی و ایجاد زیرساخت های لازم جهت تبدیل روستاها به شهر، ابراز داشت: در این میان احداث شهرهای جدید دارای زیرساخت اصولی و حساب شده یکی از تصمیمات خوب به جهت مهار این روند رو به رشد بوده است که متأسفانه در اجرا دچار ضعف شده است. وی افزود: اگر هدف اصلی از ایجاد شهرهای جدید را سرلوحه قرار می گرفت هم اکنون باید این شهر بیش از 000/200 نفر جمعیت می داشت و امکانات و بودجه های لازم جهت پاسخ گویی به نیاز 000/200 شهروند نیز فراهم می شد. معاون عمرانی فرماندار ادامه داد: توزیع مدیریت در شهرهای ما مشکل دارد و لازم است مدیریت شهری در کشور، مانند تمامی جوامع پیشرفته به صورت متمرکز صورت پذیرد. شهرداری حلقه ی مفقوده ی میان حکومت و مردم می باشد که مسئولیت رفاه شهروندان را بر دوش دارد اما اختیارات لازم جهت انجام این کار را ندارد لذا نیاز به تمرکز تصمیم گیری در شهرداری ها ، مانند تمامی جوامع پیشرفته حس می شود.
شهرهای جدید نیز با همین نیت تشکیل شدند، درحال حاضر تمامی تلاش ها انجام می شود تا شهروندان را مجاب به زندگی در شهرهای جدید نماییم، اما این اتفاق نمی افتد، دلیل آن زیرساخت هایی مانند اشتغال، بهداشت، رفاه، آموزش و ... است که باید فراهم می شده و نشده است. ایشان با نوید اتفاقات خوب پیش رو از طرف دولت برای شهرهای جدید ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات بسیار خوب و مؤثری در شهر جدید هشتگرد صورت گرفته است که امیدواریم این روند متوقف نشده و با سرعت بیشتری ادامه یابد از جمله پیگیری و شروع به کار دوباره ی بیمارستان که بعد از 17 سال از سمت شهرداری و شورای اسلامی شهر جدید اقدام پذیرفته و قابل تقدیر می باشد. وی در انتها با اشاره به فعالیت های عمرانی، فرهنگی و خدماتی که در شهر جدید هشتگرد در مدت 6 سال تصدیگری عظیم زاده بر مسند ریاست شهرداری انجام پذیرفته است، از ایشان تشکر کرد و برای مهندس میبدی به عنوان سرپرست شهرداری؛ موفقیت، سربلندی و حرکت در مسیر رو به رشد شهر را آرزو کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود