28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142166

گوشت های بوفالوی هندی آلوده بود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

گوشت های بوفالوی هندی آلوده بود


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گوشت های وارداتی بوفالو از کشور هند آلوده بود.
دکتر حسین علی شهریاری درگفت وگو با خبرنگاران در موسسه سرم سازی رازی افزود: درسال 91 مقادیری از این نوع گوشت با اعلام اینکه سالم است، وارد کشور شد، اما درسال 93 پس از انجام آزمایش ها، مشخص شد این گوشت ها آلوده هستند. وی اظهار داشت: بوفالوهای هندی از فاضلاب ها تغذیه می کنند و گوشت آنها سالم نیست . نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: وارد کنندگان این نوع گوشت ادعای استفاده از این نوع گوشت را برای سوسیس کالباس داشتند در حالیکه آن را وارد بازار کرده و با قیمت گوشت گاو عرضه می کردند. به گفته وی، بعضی ها از طریق روابط و رانت اقدام به فعالیت هایی می کنند که منافعش فقط به جیب عده ای خاص می رود. شهریاری بیان کرد: انتظار می رود نظارت ها در کشور ما افزایش یابد بطوریکه دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. وی با اشاره به افزایش برخی بیماری ها همچون سرطان طی چند سال اخیر در کشورمان گفت: این بیماری ها هزینه های هنگفتی نیز برای خانواده و کشور در پی دارد که با تولید محصولات سالم می توانیم آن از بیماری ها پیشگیری کنیم. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مردم خواست مصرف غذاهای سالم را جایگزین فست فود ها کنند.
وی مدعی شد برخی کارخانه های داخلی از گوشت های ناسالم در تولید سوسیس و کالباس استفاده می کنند.
تجهیز یک هزار کلینیک دندانپزشکی برای کودکان
شهریاری در ادامه در پاسخ به سووال خبرنگاران در خصوص پایین آمدن تعرفه های دندانپزشکی ، بیان کرد: تعرفه های دندانپزشکی نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها بالا است ولی در کشور ما عدم سرمایه گذاری بر روی بهداشت دهان و دندان کودکان منجر به وضعیت نامناسب دندان در سن بزرگسالی می شود. وی ادامه داد: به همین منظور امسال برای اولین بار برای افراد زیر 15 سال بودجه ای تخصیص یافته و یکهزار کلینیک دندانپزشکی و شش بیمارستان دندانپزشکی تجهیز می شوند ولی بدلیل گرانی مواد اولیه بسیاری از این مشکلات برطرف نمی شود.
تخصیص چهار هزار و 800 میلیارد تومان از محل یارانه ها برای درمان
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص تخصیص بخشی از یارانه ها به بخش درمان اشاره کرد و گفت: با تخصیص چهارهزارو800 میلیارد تومان برای بخش درمان در بیمارستان های دولتی، از این پس بیمار هزینه ای در این مراکز پرداخت نمی کند. وی ادامه داد: همچنین سه هزار میلیارد تومان از محل یک درصد ارزش افزوده برای بخش درمان در روستاها اختصاص یافته است. اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصریکشنبه از فعالیت ها و بخش های مختلف موسسه سرم سازی رازی مستقر در کرج بازدید کردند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود