10 آبان 1391
شماره خبر: 14242

توجه به پیوست پدافند غیرعامل در اجرای زیرساخت ها ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توجه به پیوست پدافند غیرعامل در اجرای زیرساخت ها ضروری است

سپیدار آنلاین: معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور بر ضرورت توجه دستگاه ها و نهادهای مختلف در اجرای زیرساختهای مختلف شهری و خدماتی تاکید کرد.
سردار غلامعلی حیدری با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی پدافند غیرعامل فرمانداری کرج اظهار داشت: پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی در مقابل تهدیدات نوین دشمن است که گستردگی و وسعت آن بیش از اقدامات نظامی می باشد. وی افزود: اینگونه دفاع مختص کشور ما نیست و در حال حاضر تمامی کشورها این موضوع مهم را در برنامه های مختلف خود اعم از برنامه های عمرانی، خدماتی و رفاهی و...مدنظر قرار می دهند. این مسئول با تاکید بر اینکه مقوله پدافند غیرعامل در موضوعات مربوط به زیرساخت ها بسیار ضروری و حیاتی است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته پیوست پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته به طور مثال با طراحی چندمنظوره مترو می توان از این زیرساخت حمل و نقلی در مواقع بحران استفاده بهینه کرد. معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل حوزه های مختلف مردم، زیرساختها، حوزه مجازی و سایبری و همچنین حوزه معنوی و ملی مدنظر است که در دستور العمل پدافند غیرعامل به آن پرداخته شده است.
پدافند غیرعامل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
سردار حیدری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در هفته پدافند غیرعامل نیز قرار گرفته ایم فرصت بسیار مناسبی است که با پرداختن به حوزه های مختلف این مهم و تبیین اهداف و برنامه های این ستاد که در تمامی استانها و شهرستانها نیز شکل گرفته است، بیش از پیش موضوع مهم پدافند غیرعامل را در برنامه ریزی های شهری بویژه حوزه های عمرانی و خدماتی مورد توجه قرار دهیم. وی گفت: بر این اساس باید با فرهنگ سازی و مدنظر قرار دادن سند چشم انداز پدافند غیرعامل در تمامی عرصه ها ورود میدانی کرده و پیوست های مختلف؛ فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، علمی و... را در برنامه ریزی های استانی و شهرستانی لحاظ کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود