3 خرداد 1394
شماره خبر: 142639

حمایت از اتاق بازرگانی البرز برای تامین نیازهای بخش خصوصی

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

حمایت از اتاق بازرگانی البرز برای تامین نیازهای بخش خصوصی


استاندار البرز گفت: برای تامین نیازهای بخش خصوصی به صورت همه‌جانبه از اتاق بازرگانی حمایت می کنیم.
استاندار البرز در نشستی مشترک با اعضای اتاق بازرگانی البرز تحول در اتاق بازرگانی را ضروری دانست و اظهار کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید پویاتر و فعال تر از گذشته باشد. سید حمید طهایی در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی اتاق بازرگانی، گفت: اتاق بازرگانی برای توسعه هر چه بیشتر کسب و کار در کشور فعالیت می کند. این مسئول ادامه داد: اتاق بازرگانی زمانی به صورت واقعی پارلمان بخش خصوصی می‌شود که بتواند تمام فعالیت‌های اقتصادی را رصد کند. طهایی بروز رسانی تکنولوژی و تجهیزات در استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتاق بازرگانی برای به انجام رساندن مسئولیت‌های خود باید جایگاه اقتصاد استان را ارتقاء داده و موتور محرکه ستاد تدابیر ویژه حوزه تولید باشد.
برای تامین نیازهای بخش خصوصی از اتاق بازرگانی حمایت می کنیم
استاندار البرز مدیریت مجهز به تکنولوژی روز دنیا را مهم خواند گفت: برای تامین نیازهای بخش خصوصی به صورت همه‌جانبه از اتاق بازرگانی حمایت می کنیم و اتاق بازرگانی در این امر می تواند از ظرفیت های دانشگاه ها و موسسات علمی که در استان مستقر هستند استفاده کند. طهایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید به موتور محرکه اقتصادی استان تبدیل شود، گفت: حضور نمایندگان تشکل های صنفی و نهادهای مدنی در اتاق، عامل تقویت ارتباط اتاق به عنوان مرکز هم اندیشی بخش خصوصی با تمامی بخش های فعال در زمینه تولید و تجارت است. استاندار البرز بیان کرد: اتاق بازرگانی می تواند با مشاوره صحیح و به موقع دولت و نهادهای تصمیم گیرنده را برای اهداف توسعه ای استان راهنمایی کند و همچنین می تواند نقش موثری را در رتحقق شعار سال داشته باشد.
طهایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید بتواند سرمایه عظیم فعالان اقتصادی را زیر چتر خود نگه دارد، افزود: اتاق بازرگانی باید اهداف خود را تدوین و بر اساس همان اهداف عملکرد خوبی قابل توجهی را ارائه کند چرا که رسالت اتاق بازرگانی رسالت سنگین و خطیری است.
تشکل های مردم نهاد زمینه ساز افزایش مشارکت عمومی در جامعه می شوند
وی افزود : بخش خصوصی به نوعی نتیجه بهبود یافتن معاملات اقتصادی را به دولت منتقل می‌کند و با رونق گرفتن شرایط اقتصادی کنونی و همکاری‌های خوب میان اتاق بازرگانی و دولت سهم بخش خصوصی پررنگ‌تر از گذشته شده است. طهایی با اشاره به اینکه در حال حاضر تحولات نظریه های اقتصادی جایگاه بخش خصوصی و مشارکت فعالانه آن در برنامه های توسعه را با اهمیت کرده است، گفت: تشکل های مردم نهاد، علاوه بر تقویت روحیه خود باوری و خود اتکایی، زمینه ساز افزایش مشارکت عمومی در جامعه شده و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را به دنبال خواهد داشت.
طهایی ادامه داد: در این میان اتاق های بازرگانی به عنوان حلقه واسطه بین دولت و بخش خصوصی نقش مهمی در انعکاس مسائل و مشکلات بخش های مختلف صنعت و تجارت، معدن و خدمات کشاورزی ایفا می کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود