11 آبان 1391
شماره خبر: 14276

تعداد اعضای شورای شهر کرج به 21 نفر می رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تعداد اعضای شورای شهر کرج به 21 نفر می رسد

سپیدار آنلاین: نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا از احتمال افزایش تعداد اعضای شورای شهر کرج از 9 به 21 نفر خبر داد.
محمدجواد کولیوند از احتمال افزایش تعداد اعضای شورای شهر کرج از 9 نفر به 21 نفر خبر داد و گفت: در حال حاضر و با توجه به ماده واحده مصوب در سال 75 در خصوص شوراها تعداد اعضای شورای شهر در شهرهای مختلف از حداقل سه نفر و تا 15 نفر می رسد. وی با اشاره به استفساریه ارائه شده به مجلس تاکید کرد: اگر بر اساس این استفساریه مجلس ماده واحده مصوب سال 75 را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و آن را حذف کند در صورت حذف آن، تعداد اعضای شورای شهر در شهرهای مختلف از حداقل سه تا حداکثر 31 نفر خواهد بود. وی اظهار داشت: در این صورت تعداد اعضای شورای شهر در کرج به 21 نفر خواهد رسید که این امر ظرف دو هفته آینده تعیین تکلیف می شود.
لزوم ایجاد پارلمان شهری در جهت پیشرفت و توسعه روزافزون
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش تعداد اعضای شورای شهر و گسترش آن باعث می شود شورای شهر به یک پارلمان شهری تبدیل شود. وی گفت: در پارلمان شهری تصمیم گیری ها دقیق تر و اصولی تر صورت می گیرد چرا که شورا در تصمیم گیری همانند مجلس عمل می کند و بحث ها و بررسی ها در کمیسیون های مربوطه صورت گرفته و شورا تنها صحنه تصمیم گیری می شود. کولیوند تاکید کرد: این اقدام گامی موثر در جهت تسریع تصمیم گیری ها و اجرای پروژه ها و در نهایت پیشرفت و توسعه روزافزون شهرها خواهد بود.
یک نفر به نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی اضافه می شود
افزوده شدن یک سهمیه به کلانشهر کرج در خصوص افزایش تعداد نماینده ها در مجلس از دیگر مواردی بود که نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از آن خبر داد. محمدجواد کولیوند در این رابطه گفت: بر اساس لایحه دولت هر 10 سال حداقل 20 نفر به تعداد نماینده های مجلس اضافه می شود. وی افزود: از سهمیه فوق در این دوره یک سهم به استان البرز و کلانشهر کرج اختصاص یافته و تعداد نماینده های کرج در مجلس شورای اسلامی به سه نفر خواهد رسید. کولیوند در خصوص شرایط و ضوابط انتخاب نماینده در این دور گفت: حداقل مدرک تحصیلی در این دور لیسانس بوده و در شهرهای زیر صد نفر تنها احراز آدرس محل سکونت کاندیدا کفایت می کند. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش تعداد نماینده های شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی بر اساس تعداد جمعیت آن شهرها صورت می گیرد و این امر برای کلانشهر کرج و با توجه به افزایش جمعیت آن ضروری بود.



منبع: رصدنیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود