7 خرداد 1394
شماره خبر: 142904

ترکیب هیات موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج مشخص شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ترکیب هیات موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج مشخص شد


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، از راه اندازی تعاونی توسعه عمران شهرستان کرج و مشخص شدن ترکیب اعضای موسس آن خبر داد.
دکتر ایرانی در نشستی که به این منظور با رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی در فرمانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش سازنده تعاونی ها در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، تاسیس تعاونی ها را اقدامی ضروری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی خوانده و تصریح کرد: در راستای ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری، دولت در پی آن است که تصدی گری خود را به نظارت ارتقاء دهد و در این راستا از تشکیل تعاونی ها استقبال می نماید.دکتر ایرانی، به تجربه موفق برخی کشورها در خصوص توسعه تعاونی ها اشاره کرده و گفت: ما باید تلاش کنیم تا نگاه های صوری که به واسطه استفاده از برخی رانتها، امتیازها و تسهیلات به تعاونی ها در کشور ما شده است جای خود را به تعاونی های سازنده و کارآمد و با استفاده از افراد متخصص بدهد. فرماندار ویژه کرج در خصوص راه اندازی تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج گفت: این تعاونی، با هدف تسریع در رشد و توسعه شهرستان، هدایت منابع مردمی به بخش های تولیدی و بستر سازی برای ورود بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی تشکیل می گردد. فراهم آوردن بستر لازم برای فعالیت های اقتصادی افرادی که به نوعی با مجموعه شهرستان در واگذاری امور به مردم وابستگی دارند، کمک به خودکفایی بوده و تقویت بنیه اقتصادی شهرها را در پی خواهد داشت.
ایرانی، انجام طرح های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان، ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی ، خرید سهام بنگاه های دولتی مستقر در شهرستان، سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای به صورت شرکت مادر تخصصی و بهره برداری از فعالیت ها، زمین ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی شهرستان را از جمله مهمترین موضوعات فعالیت این تعاونی اعلام نمود. معاون استاندار البرز در خصوص نحوه عضویت در شرکت تعاونی توسعه و عمران گفت: این تعاونی متشکل از اشخاص حقیقی بوده و بر اساس اساسنامه تشکیل آن ، حداقل نیم درصد از اعضای آن می بایست متولد، ساکن یا شاغل در شهرستان باشند. وی افزود: احراز شرایط عضویت در زمان تشکیل یا در حین فعالیت، حسب مورد با هیات موسس یا هیات مدیره است و هیچ گونه تبعیض یا محدودی برای عضویت واجدین شرایط وجود نخواهد داشت. دکتر ایرانی، در خصوص سرمایه شرکت تعاونی گفت: سهم هیات موسس در سرمایه شرکت در زمان تاسیس و همچنین در طول فعالیت حداکثر 10 درصد سرمایه گذاری پیش بینی شده است که این مبلغ نباید کمتر از سه میلیارد ریال باشد. وی افزود: مابقی سرمایه شرکت توسط اشخاص حقیقی عضو تامین خواهد شد که سهام هر شخص حقیقی در زمان تاسیس و طول فعالیت نباید از نیم درصد سرمایه شرکت تجاوز کند. در این جلسه، اعضاء هیات موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران با افراد زیر تعیین شدند: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، استاندار البرز، فرماندار ویژه کرج، شهردار کرج و شهرداران شهرهای تابعه شهرستان(کمالشهر، گرمدره، محمدشهر، ماهدشت)، رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، رئیس اتاق تعاون استان، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته امداد امام(ره) شهرستان کرج، رئیس سازمان بازرسی، رئیس بهزیستی شهرستان کرج ، روسای دانشگاه های خوارزمی، آزاد و پیام نور و فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) خواهند بود. ضمناً معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج به عنوان نماینده موسسین، امور مربوط به انجام مراحل قانونی ثبت تعاونی توسعه و عمران را پی گیری خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود