27 خرداد 1394
شماره خبر: 144026

ارتقاء شاخص نشاط و تفریحات سالم در جامعه ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ارتقاء شاخص نشاط و تفریحات سالم در جامعه ضروری است


مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز شاخص نشاط و تفریحات سالم در جامعه را ناچیز توصیف کرد و افزود؛ خلأ شادابی و نشاط اجتماعی، زمینه گرایش به مواد دُخانی را در جامعه به شدت افزایش داده است در این راستا ضروری است شاخص های تفریحات سالم در جامعه افزایش یابد.
حمیدرضا عسگری مورودی با بیان این مطلب در همایش بررسی آسیب ها و عوارض قلیان اظهار داشت: از منظر اجتماعی و دیدگاه های جامعه شناختی، مسئله قلیان تحلیل وسیعی دارد.
وی گفت: واقعیت این است که با احاطۀ ماشین و ابزارهای صنعتی در تمام شئون زندگی امروز، انگیزه و محرک های سالم و لازم برای گردهم آمدن افراد جامعه بسیار ضعیف شده است و در این شرایط هیجانات اجتماعی رسوب و یا در فضاهای ناسالم و پرعارضه تخلیه می شود. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز تصریح کرد: اشتغالات و اعتیادات سایبری، انسان امروز را در حلقۀ تنهایی ها گرفتار کرده است، در حالی که امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به گفتگو و دیالوگ داریم. عسگری تأکید کرد: تسکین واقعی در مناسبات چهره به چهره و روابط عاطفی، انسانی و گرم یک جامعه تعریف می شود، نه در سرگرمی ها و لذات پوچ و آسیب زا. مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به طور اساسی، عالمانه و واقعی به پدیدۀ قلیان و تبعات و آثار سوء آن بپردازیم، نمی توان زمینه های اجتماعی گرایش به این سرگرمی و ابزار فراغتی آن را نادیده گرفت. عسگری اذعان کرد: برخورد پلیسی و امنیتی با مسائل اجتماعی و فرهنگی، ضمن استهلاک بسیاری ظرفیت ها و فرصت ها، هزینه های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با طرح این پرسش که با وجود آگاهی از عوارض استفاده از قلیان بر سلامت انسان، چرا برخی افراد حاضر به ترک آن نیستند، ادامه داد: برخی مواقع نوعی نیاز غیر معوّق در انسان برآگاهی او غلبه می یابد و نیازهای اجتماعی نیز از جمله خواسته های تعطیل ناپذیر آدمیست.وی افزود: این مسئله به مدنی الطبع بودن انسان و خصلت های اجتماعی او برمی گردد. عسگری با تحلیل شرایط دنیای تکنولوژی زده امروز، تصریح کرد: مهمترین کارکرد و فلسفه وجودی فناوری های ارتباطی، توسعه ارتباطات و گسترش دسترسی ها بود، اما ابزارهای ارتباطی علیرغم ایجاد پیوستگی در سطح، به انشقاق و گسستگی اجتماعی در عمق و انزوای معاشرتی منجر شد.
با وجود ابزارهای مدرن ارتباطی، اما دنیای امروز دنیای فاصله هاست
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه با وجود ابزارهای مدرن ارتباطی، اما دنیای امروز دنیای فاصله هاست، تأکید کرد: روابط سایبری، مجال گفتگو و هم نشینی های پالایشگر و صیقل دهنده که درگذشته معمول بود را از خانواده ها ستانده و کانون گرم خانواده که همواره مبدأ تربیت بوده به خوابگاهی سرد و بی روح تبدیل کرده است.
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز گوشزد کرد؛ در طرح محدودسازی و جمع آوری قلیان سراها، نادیده گرفتن جایگزین های لازم می تواند پیامدهای منفی دیگری در پی داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود