8 تیر 1394
شماره خبر: 144734

13 تیرماه جشن گلریزان زندانیان غیرعمد در استان البرز برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

13 تیرماه جشن گلریزان زندانیان غیرعمد در استان البرز برگزار می شود


استان البرز سیزدهم تیرماه، همزمان با هفدهم ماه مبارک رمضان میزبان خیرینی خواهد بود که برای آزادی زندانیان غیرعمد در بند، گلریزان دارند.
جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گلریزان در سالن شهدای دولت با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دادستان کرج، جمعی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل شد.
pمیدرضا عسگری مورودی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، از برگزاری مراسم جشن گلریزان در روز سیزدهم تیرماه، همزمان با هفدهم ماه مبارک رمضان در مرکز استان خبر داد و گفت: این جشن در سالن همایش های شهیدان نژاد فلاح با حضور حداکثری مردم و خیرین به منظور آزادی زندانیانی که در حوادث به طور ناخواسته گرفتار شده اند برگزار خواهد شد و امید می رود با استقبال و اطلاع رسانی جامع از روند اجرای این جشن گلریزان شاهد بازگشت زندانیان غیرعمد به آغوش خانواده باشیم. وی برگزاری جشن گلریزان در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان را اقدامی خداپسندانه دانست و افزود: از بدو تشکیل ستاد دیه در استان با جذب کمکهای نقدی و تعهدی خیرین در بند به 300 نفر،طی سه سال، شاهد رشد 10 برابری آزادی زندانی در البرز بوده ایم. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: کمک خیرین در دستگاه های اجرایی نیز موجب افزایش آمار آزادی زندانیان غیرعمد در استان شده که در نوع خود قابل توجه است. شاه کرمی دادستان کرج نیز در بخشی از این نشست ضمن اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث زندانیان، بیان کرد: با ورود هر زندانی به زندان آسیب های اجتماعی فراوانی نیز متوجه خانواده های این افراد می شود بنابراین رویکرد اصلی در بحث مجازات ها نیز آن است که افراد پس از اصلاح به جامعه بازگردند؛ در حوزه زندانیان غیرعمد نیز این نگاه وجود دارد که اصلاح شدگان به جامعه بازگردند که این امر در خصوص افراد بی گناه قطعاً مصداق واضح تری خواهد داشت. وی نیز در این نشست خواستار مشارکت حداکثری مردم و خیرین برای شرکت در جشن گلریزان استان شد.باقر مقدسی مدیرعامل ستاد دیه استان و جبار باقری مدیرکل امور زندان های استان نیز هر یک گزارشی از فعالیت های ستاد دیه و عملکرد اداره کل امور زندانها در بحث آزادی زندانیان غیر عمد ارائه دادند. شایان ذکر است، ستاد دیه استان البرز همزمان با تشکیل استان کار خود را آغاز نموده و در سال گذشته نیز 290 زندانی غیر عمد با مساعدت خیرین و تأمین هزینه 33 میلیارد تومان بدهی، از بند آزاد شده اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود