9 تیر 1394
شماره خبر: 144806

پرداختن به امور روستاها از اولویت های دولت تدبیر و امید است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

پرداختن به امور روستاها از اولویت های دولت تدبیر و امید است


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در حاشیه واگذاری 40 دستگاه خودروی حمل زباله به دهیاران گفت: در توانمند سازی روستاها یک بخش مهم فراهم آوری ماشین آلات است که دولت با این رویکرد مثبت و پرداخت یارانه کمک موثری در تحویل این خودروها به روستاییان می کند.
سیدمحمدرضا رضوی اکمل در حاشیه واگذاری 40 دستگاه خودروی حمل زباله به دهیاران اعلام کرد: از میان 40 دستگاه خودروی حمل زباله واگذار شده به دهیاران، 16 دستگاه به شهرستان طالقان،12 دستگاه به شهرستان ساوجبلاغ ،5 دستگاه به شهرستان نظرآباد و 7 دستگاه نیز به دهیاران شهرستان کرج واگذار شده است. وی افزود: در این میان شهرستان های فردیس و اشتهارد تخصیصی نداشته اند. رضوی تصریح کرد: تاکنون 2 دستگاه بکهولودر و 4 دستگاه خودروی آتش نشانی نیز برای دهیاری ها فراهم شده است که خودروهای آتش نشانی در اختیار روستاهای کردان در ساوجبلاغ، احمدآباد در نظرآباد، نسا در کرج و زیدشت در طالقان قرار می گیرد. وی با اشاره به اجرای دستور العمل مهمی در معاونت روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: براساس این دستورالعمل ابلاغی تخصیص قابل توجهی برای طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی در نظر گرفته شده است و زمانی که طرح ها توسط روستاییان ارایه می شود، در کمیته استانی مطرح شده و بعد از آن تسهیلات برای طرح های موافقتی توسط بانک عامل پرداخت می شود. مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز افزود: طرح های بسیاری در راستای این دستورالعمل دریافت کرده ایم که در حال بررسی آنها هستیم و هرکدام از طرح ها که واجد شرایط دریافت تسهیلات باشند به بانک معرفی می شوند. در این میان بیشترین اسقبال در اجر ای این طرح ها را از سوی روستاییان شهرستان ساوجبلاغ دریافت کرده ایم.
وی در پایان گفت: این طر ح ها شامل طرح های کشاورزی،دامی و گلخانه ای است که به دلیل کمبود جدی آب و مشکلات آبرسانی در روستاها، پرداختن به مسایل گلخانه ای از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین به دلیل شرایط ویژه گردشگری در روستاهای استان از طرح های گردشگری نیز استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود