11 تیر 1394
شماره خبر: 144917

غربی ها چاره ای جز پذیرش حق هسته ای ایران و لغو همه تحریم ها ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

غربی ها چاره ای جز پذیرش حق هسته ای ایران و لغو همه تحریم ها ندارند


نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با تاکید بر اینکه نگاه خصمانه دشمنان اسلام به ایران در مذاکرات هسته ای معنا ندارد و اعضای گروه 1+ 5 باید به حقوق هسته ای ملت ایران احترام بگذارند، گفت: غربی ها چاره ای جز پذیرش حق هسته ای ایران و لغو همه تحریم ها ندارند.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد در نشست با بسیجیان فعال در طرح حلقه های صالحین ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، افزود: تیم مذاکره کننده ایران در طول 12 سالی که پرونده هسته ای ایران در محافل جهانی مطرح شده به دنبال دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران به عنوان یک حق مسلم بوده و هست. وی اظهار کرد: روند مذاکرات نشان می دهد که نمایندگان این ملت در قالب تیم مذاکره کننده ایران از توان و قدرت دفاعی خوبی برخوردار هستند و توانسته اند جایگاه ایران را با اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری ارتقاء دهند. وی با اشاره به مشخص بودن خط قرمزهای ملت و رهبری در خصوص دانش هسته ای ایران در مذاکرات، بیان کرد: اعضای تیم مذاکره کننده گروه 1+5 بدانند که مردم و رهبری ایران هیچ پیش شرطی را در زمینه دانش صلح آمیز هسته ای ایران نمی پذیرند.
کیایی نژاد گفت: شرایط نظارت بر دانش هسته ای ایران نباید فراتر از سایر کشورهای دارنده این دانش باشد، چون ملت ایران و مسوولان نظام اجرای هر گونه نظارت چندگانه را در برنامه های هسته ای ایران مخالف روحیه انقلابی و ملی ایرانیان می دانند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای از جمله نکات است که خط قرمز نظام محسوب می شود و به هیچ کس اجازه چنین کاری داده نمی شود، زیرا به کشورهای غربی و یا اعضای آژانس بین المللی که اطلاعات محرمانه دانشمندان هسته ای ایران را در طول این 12 فاش کردند، هیچ اعتمادی نداریم. وی در ادامه به ترور دانشمندان هسته ای ایران درسال های اخیر اشاره کرد که چگونه این نیروهای جوان و نخبه انقلابی به دلیل کینه توزی و دشمنی ابرقدرت ها با قرار گرفتن ایران در مسیر رشد و توسعه علمی و همچنین تبدیل شدن ایران به یک کشور الگو و تاثیرگذار در منطقه و جهان، به شهادت رسیدند. نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی به حق مسلم ملت ایران در توسعه غنی سازی هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: ابرقدرت ها بدانند ملت ایران از تحریم و تهدید هراس ندارد و با ولایت مداری راه شهدا و معمار کبیر انقلاب را ادامه می دهد و نتیجه مذاکرات چه مثبت و چه منفی، تنها نگاهش به توان داخلی است. کیایی از بسیجیان به عنوان نیرویی مردمی یاد کرد که از زمان تشکیل آن به فرمان حضرت امام خمینی (ره ) تا کنون خدمات مختلفی در کشور داشته اند. وی گفت: اکنون زمان جهاد فرهنگی و اقتصادی ملت ایران برای پیشگیری از آسیب های فرهنگی دشمن در جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی است که لازم است بسیجیان با هدایت توجوانان و جوانان این بستر را در جامعه بوجود آورند زیرا رهبر معظم انقلاب همواره بر این مهم تاکید دارند. شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان به ترتیب در 35، 45 و 90 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارند.


منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود