31 تیر 1394
شماره خبر: 145884

وجود ارتباطی زنجیروار بین افزایش سکونتگاه های غیر رسمی و زندانهای کشور در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

وجود ارتباطی زنجیروار بین افزایش سکونتگاه های غیر رسمی و زندانهای کشور در البرز


استاندار البرز با بیان اینکه ارتباطی زنجیرواری بین افزایش سکونتگاه های غیر رسمی و زندانهای کشور در البرز وجود دارد کاهش این روند را مستلزم طرح در جلسات اتاق فکر فرهنگی دانست؛ همچنین حرفه آموزی در بین قشر آسیب پذیر اجتماعی نیز از دیگر تأکیدات استاندار البرز بود.
به همین جهت، دستگاه های عضو را که بضاعت خرید محصولات تولیدی زندانیان را دارند موظف ساخت از باب کمک به این قشر و خانواده هایشان با اداره کل بهزیستی استان همکاری کنند. سیدحمیدطهائی در جلسه "شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان" که با حضور اعضای این شورا در سالن شهدای البرز تشکیل شد، بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات این شورا تأکید کرد و گفت: حتی اگر یک مصوبه نیز به اجماع عمومی اعضای این شورا برسد باید قابلیت پیگیری و اجرایی شدن داشته باشد. وی در خصوص بند دوم جلسه این شورا که پیرامون ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی بود نیز استقرار زندانها در این استان را موجب افزایش سکونتگاه های غیر رسمی دانست و افزود: وضعیت مناطق آسیب پذیر و سکونتگاه های غیر رسمی را شخصاً دو بار در جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر محترم مطرح کرده ام.
جلوگیری از افزایش سکونتگاه های غیر رسمی استان در اتاق فکر فرهنگی
طهایی ادامه داد: ارتباط معنی دار و زنجیرواری بین استقرار زندانهای کشور در این استان و افزایش سکونتگاه های غیر رسمی وجود دارد که در این خصوص باید در جلسات اتاق فکر فرهنگی به این مهم پرداخت و راهکارهای عملیاتی ارائه داد. استاندار البرز همچنین پیرامون موضوع گزارش اداره کل بهزیستی و ضرورت حمایت از اشتغال قشر آسیب دیده اجتماعی نیز بیان کرد: حرفه آموزی زندانیان و آسیب دیدگان اجتماعی اولویتی است که دنبال می شود؛ از آنجایی که این گروه مکانی برای عرضه محصولات دست ساز خود ندارند، لذا انتظار می رود دستگاه هایی که از بضاعت مناسبی برخودار هستند،از باب کمک به این قشر و خانواده های آنان نسبت به خریداری محصولات اقدام نمایند. وی افزود: از آنجایی که این امر توسط اداره کل بهزیستی به صورت جدی دنبال می شود، انتظار می رود همکاری های لازم در این زمینه از سوی مدیران صورت گیرد. طهایی همچنین ساماندهی کودکان کار را نیز در دستور کار این شورا قرار داد و افزود: شهرداری و نیروی انتظامی باید نسبت به جمع آوری این قشر و واگذاری به بهزیستی اقدام کنند. شایان ذکر است؛ در این نشست اداره کل بهزیستی، فرمانده نیروی انتظامی استان و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه را ارائه دادند و به پیگیری های مصوبات جلسات پیشین اشاره کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود