3 مرداد 1394
شماره خبر: 146021

توافق هسته ای رویدادی کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توافق هسته ای رویدادی کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی است


ایرانی، معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به سخنان دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری در جلسه هیات دولت گفت: همانطور که رئیس محترم جمهوری در جلسه هیات دولت تاکید کرده اند، تصویب قطعنامه2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و پذیرش حق غنی سازی، رویدادی کم نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که ..
موجب تقویت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در جهان شده است. ایرانی با بیان این مطلب افزود: توطئه های استکبار جهانی که برای کاهش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نشان دادن ایران به عنوان حامی تروریسم و تهدیدی جدی برای جامعه بین الملل در جهان طراحی شده بود، امروز با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، هدایت رئیس محترم جمهوری و توان و پشتکار تیم مذاکره کننده ایران اسلامی، نه تنها به هدف خود نرسید، بلکه موجب اعتماد جامعه بین الملل به ایران و اعتراف به خطاها و اشتباهات استراتژیک غرب در مسیر ایران هراسی طی چند دهه اخیر شد.
ایرانی، توافق هسته ای را موجب به رسمیت شناختن حقانیت ما در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای داسته و گفت: توافق هسته ای، یکی از موانع جدی در سیاست خارجی را برطرف نموده و امروز پیش روی ما دوران جدیدی از تلاش و کوشش برای دستیابی به رشد و توسعه در کشور خواهد بود. وی افزود: دوران جدیدی از پیشرفت و ترقی ایران با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز شده است. ایرانی، با اشاره به اقدامات اساسی دولت در حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: مذاکره و تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای، آنهم در شرایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، بسیار حساس و نفس گیر بود که خوشبختانه تیم مذاکره کننده با شجاعت و تدین و تدبر خود توانستند به خوبی در جریان مذاکرات نتیجه بگیرند. بدون آنکه عزت ایران اسلامی زیر سوال رفته یا تسلیم زیاده خواهی های بی منطق غرب شده باشد. وی در ادامه به دستاوردهای خوب دولت تدبیر و امید در دو سال عمر این دولت اشاره کرده و گفت: عبور از رکود، و تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم و افزایش صادرات غیر نفتی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده است که اکنون با به بار نشستن و تحقق قول دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، موجب سربلندی دولت در برابر ملت شریف ایران و همچنین رهبر معظم انقلاب شده است. معاون استاندار البرز افزود: دکتر روحانی، دولت را در شرایطی تحویل گرفتند که مشکلات ناشی از یارانه‌ی نقدی، بیکاری، بهره‌وری پایین، معوقات بانکی و بحران شدید اقتصادی ناشی از تحریم ها گریبان کشور را گرفته بود. کاهش قیمت نفت و عدم حضور کشور در مراودات اقتصادی جهانی، فشار عظیمی را به مردم و دولت وارد کرده بود که با همدلی و همزبانی دولت و ملت، و همچنین حمایت مقام معظم رهبری از برنامه های دولت، به خوبی توانستیم از این بحران ها بگذریم. فرماندار کرج، برنامه ریزی برای دوران پساتحریم را یکی از مهمترین برنامه های دولت خوانده و گفت: با توجه به ضرورت برنامه ریزی مدون مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و در دوران پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است.علاوه بر این می بایست بدانیم که مشکلات اقتصادی کشور تنها به تحریم مربوط نمی شود و با رفع تحریم ها نمی توان انتظار داشت مشکلات اقتصادی کاملا حل شود، بلکه می بایست مدیریت صحیح برای رفع مشکلات اقتصادی صورت بگیرد. ضمن اینکه برای عبور از مشکلات اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم. ایرانی با اشاره به ضرورت همدلی تمام گرو ه های داخل کشور در حمایت از توافق هسته ای صورت گرفته، گفت: در شرایطی که ملت شریف ایران که با آراء خود در انتخابات ، به دنبال رفع تحریم ها بوده اند و با مقاومت و استقامت خود در شرایط تحریم، حاضر به تن دادن به زیاده خواهی های غرب نشدند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره در طی این مسیر با رهنمودهای خود تیم مذاکره کننده را هدایت نموده اند، گروه های منتقد نیز باید با دولت و ملت همدل و همزبان باشند و شجاعانه به ریل ملت و دولت بازگردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود