14 مرداد 1394
شماره خبر: 146765

روستاهای استان البرز پرچمدار استقرار پایگاه های امداد و نجات در روستاهای کشور می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

روستاهای استان البرز پرچمدار استقرار پایگاه های امداد و نجات در روستاهای کشور می شوند


استاندار البرز از تازه ترین دیدار خود با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خبر داد و گفت: طی مذاکرات انجام شده، پیشنهاد شده است تا برای نخستین بار در تمامی نقاط روستایی استان البرز ، پایگاه های امداد و نجات احداث شود.
سیدحمیدطهائی در حاشیه کارگاه آموزشی مبارزه با تب مالت در سالن شهدای دولت، در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: بر اساس نشستی که روز گذشته با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور داشتیم پیشنهاد طرح احداث پایگاه های امداد و نجات در روستاها ارائه شد و قرار شد پس از توافقات آتی، این پروژه برای نخستین بار در سطح کشور از استان البرز کلید زده شود. وی افزود: با اجرای این طرح امدادگران هلال احمر پس از آموزش های مقدماتی در نقاط حادثه خیز روستایی مستقر خواهند شد و در مواقع حوادث از نقش آنها در مدیریت بحران بهره مند می شویم. استاندار البرز در محور دیگری آموزش دهیاران را هدف اصلی برگزاری این کارگاه آموزشی برشمرد و گفت: آگاه سازی دهیاران در مواجه با دام و طیور و شیوه های پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک عمده هدف از برگزاری این کارگاه بوده است.
دهیاران شاخه ای از مدیریت کشورند
وی با اشاره به نقش مهم دهیاران در مناطق روستایی تصریح کرد: دهیاران شاخه ای از مدیریت کشور را بر عهده دارند و اگر با قوانین و مقررات آشنا باشند بهتر می توانند به جامعه روستایی خدمت رسانی کنند؛ چه بسا اخیراً نیز شاهد آن بودیم که دهیار نمونه توانست با بیمه روستاییان بخش قابل توجهی از خسارت های ناشی از سیل اخیر را مدیریت کند. شایان ذکر است، از نخستین دقایق صبح امروز کارگاه آموزشی تب مالت درسالن شهدای دولت استانداری در دو بخش تبیین ابلاغیه سازمان جهانی بهداشت در پیشگیری از تب مالت و امداد و نجات در سوانح روستایی، در بخش دوم با محوریت جوانان آتش نشانی و مرکز فوریت های اورژانس برگزار شد. این همایش به همت اداره کل امور روستایی استانداری و با استقبال قابل توجهی از بخشداران و معاونان عمرانی فرمانداری ها برگزار گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود