14 مرداد 1394
شماره خبر: 146834

اندیشمندان ایرانی ناسا برای بررسی بحران کمبود آب به البرز می‌آیند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اندیشمندان ایرانی ناسا برای بررسی بحران کمبود آب به البرز می‌آیند


فرماندار کرج از حضور اندیشمندان ایرانی ناسا در البرز خبر داد و گفت: هفته آینده برخی از این اندیشمندان برای بررسی بحران کمبود آب به البرز می آیند.
محمد تقی ایرانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرای شهرستان کرج برگزار شد، اظهار کرد: کمیته برنامه ریزی برای ارائه طرح است. ایرانی با انتقاد از اینکه در این کمیته طرحی نمی بینیم، افزود: ارائه طرح در شورای برنامه ریزی ضروری است، طرح های ارائه شده به فرمانداری را به استان می دهیم و استان به دولت ارائه می دهد ارائه و اجرای طرح های پیشنهادی در شورای برنامه ریزی شکوفای توسعه شهرستان کرج را بدنبال دارد. وی با انتقاد به اینکه برخی از مسئولان استان مباحث را علمی و با نگاه آینده نگری بررسی نمی کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید خود را برای برنامه ششم آماده کنند ارائه طرح، ایده و برنامه برای ۵ سال آینده می تواند توسعه رونق اقتصادی را بدنبال داشته باشد باید از نگاه جزئی با مسائل خودداری کنیم. ایرانی با تاکید بر اینکه مدیران موفق باید ۸ ساعت فکر کنند و ۲ ساعت کار کنند، ادامه داد: در کشور ما متاسفانه مدیران ۸ ساعت کار می کنند و ۲ دقیقه هم فکر نمی کنند. وی با تاکید بر اینکه مشاوران علمی خوبی در کنار مدیران ما وجود ندارد بیان کرد: کل اعتبار استان ۲۵ میلیارد تومان است و این بودجه مشکلات را حل نمی کند به همین منظور درآمدزایی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.
ارزان بودن آب در کشور باعث مصرف بی رویه این مایه حیاتی شده است
فرماندار کرج با اشاره به اینکه در البرز ظرفیت های خوبی وجود دارد، ادامه داد: نوپا بودن، وجود جاذبه های گردشگری، تاریخ و طبیعی در استان دلیلی برای جذب سرمایه گذار است و در این میان نزدیکی به پایتخت نیز ظرفیتی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم. ایرانی در ادامه به بودجه استان اشاره کرد و گفت: ۵ میلیارد و ۱۳۱ میلیون به بخش آموزش، بیش از ۵ میلیارد به بخش عمران و شهرسازی و حدود ۳ میلیارد تومان به بحث تربیت بدنی اختصاص داده شد. فرماندار کرج در ادامه به بحران کمبود آب در کشور اشاره کرد و افزود: ۲۵ سال آینده کشور دچار خشکسالی می شود سال های آینده درجه هوای کشور ۱ درجه گرمتر خواهد شد که این یک درجه آب های سطحی فراوانی را تبخیر می کند. فرماندار کرج در پایان گفت: ارزان بودن آب در کشور باعث مصرف بی رویه در این مایه حیاتی شده است به همین منظور باید راه حل های مناسبی برای حل بحران آب ارائه شود. ایرانی در پایان افزود: هفته آینده جمعی از اندیشمندان ایرانی ناسا برای بررسی بحران کمبود آب به البرز می آیند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود