19 مرداد 1394
شماره خبر: 147054

اتمام حجت با اعضای شورا و شهردار

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اتمام حجت با اعضای شورا و شهردار


به دلیل اینکه خانواده ام در یک استان دیگر ساکن هستند، هر 2 هفته یک بار برای دیدار با خانواده مرخصی 2 روزه گرفته و این حق هر کارمندی است که از مرخصی استفاده کند. ضمن اینکه همه شاهد هستند که از ساعت 7 صبح تا 11 شب در محل فرمانداری حضور داشته و به مردم خدمت می کنم.
نشست خبری حجت‌الله صادقی فرماندار این شهرستان برگزار شد. در این نشست سوالات صریح خود را با عالی ترین نماینده دولت در نظرآباد در میان گذاشت. صادقی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای توسعه پایدار اقتصادی و رفع مشکلات در این حوزه، هر کاری که دولت تدبیر و امید در سراسر کشور و پیرو آن، مدیریت ارشد استان البرز و شهرستان نظرآباد انجام می دهد، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی است. وی همچنین با اشاره به روز خبرنگار و حساسیت فعالیت اصحاب رسانه نیز گفت: رسانه‌ها وظایف مهمی در راستای آگاهی‌رسانی و بصیرت‌افزایی جامعه دارند و با ابزار خود که همان قلم و بیان است، در این جهت تلاش می‌کنند. عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان نظرآباد افزود: ما فعالیت همه خبرنگاران را ارج نهاده و انتظار داریم که مسائل بر اساس قضاوت و امانتداری در رسانه‌ها منتشر شده و به صورتی اقدام گردد که شاهد افزایش امید در جامعه و بیان مشکلات و کمبودها با نگاه مصلحانه باشیم. وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با ضرورت استقلال ادارات در نظرآباد نیز گفت: با توجه به نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد و این موضوع که نظرآباد تا چند سال پیش از توابع ساوجبلاغ بود، ما کار سختی در پیش داریم. صادقی ادامه داد: یکی از مسائل ما همجواری نظرآباد و ساوجبلاغ است به صورتی که تنها یک بلوار حدفاصل دو شهرستان را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل تفکیک دو شهرستان کار مشکلی است. وی افزود: هیچ عارضه طبیعی حد فاصل نظرآباد و ساوجبلاغ را مشخص نکرده و به همین دلیل تفکیک این دو شهرستان با مشکلاتی روبه رو شده است. از سوی دیگر برخی ها نمی خواهند فکر ساوجبلاغ را از ذهن خود خارج کنند. وی بیان داشت: با این وجود اقدامات خوبی در راستای استقلال شهرستان نظرآباد صورت گرفته و طی چند ماه اخیر شاهد استقلال 4 اداره در این شهرستان بودیم. فرماندار نظرآباد همچنین به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان سالانه 35 تا 40 هزار تن گندم مورد نیاز کشور را تأمین کرده و از نظر توسعه کشاورزی و صنعتی قابلیت‌های مهمی دارد. صادقی با اشاره به حضور دو شهرک صنعتی در نظرآباد گفت: استقبال زیادی برای سرمایه‌گذاری و استقرار واحدهای صنعتی در نظرآباد وجود دارد، اما شاهد هستیم که تعدادی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی ما بلاتکلیف بوده و به همین دلیل تأکید کردیم که هر چه سریع‌تر باید این اراضی تعیین تکلیف شده و اگر مالکان تمایلی به احداث کارخانه در شهرک‌های صنعتی نظرآباد ندارند، راهکارهای خلع‌ید آنها در پیش گرفته می‌شود. در ادامه این جلسه خبرنگار تابناک 4 سوال مطرح کرد. نخستین پرسش مربوط به عزل و نصب ها در فرمانداری نظرآباد بوده و این سوال مطرح شد که چه تعداد از نیروهای بومی نظرآباد در سمت های حساس گمارده شده اند؟ پرسش دیگر این بود مهمترین اقدام فرماندار فعلی از زمان تصدی این سمت چیست؟ عدم استقرار و اسکان فرماندار و برخی از معاونان در نظرآباد نیز موضوع پرسش بعدی بود و بالاخره اینکه خبرنگار تابناک پرسید که برای حمایت از خبرنگاران و ایجاد فضای رسانه ای آزاد و نقد عملکرد مسئولان چه برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.
صادقی در پاسخ گفت: از 3 معاونت فرمانداری، 2 معاون منصوب شده بومی استان البرز بوده و از کارکنان استانداری بودند. صادقی بیان داشت: برای معاونت سیاسی در مورد هر گزینه ای که مطرح می شد، حرف و حدیث هایی وجود داشت و هر کدام را به یکی از جریانات سیاسی منصوب می‌کردند. با توجه به اینکه ما انتخاباتی حساس در پیش داریم، باید از فردی استفاده می کردیم که تجربه و توانمندی کافی داشته باشد. به همین دلیل فردی را از خارج استان دعوت به همکاری کردیم که مدیری توانمند و با تجربه است. وی در مورد مهمترین دستاورد دوران مدیریتی خود در نظرآباد نیز گفت: مهمترین کاری که در این مدت انجام دادیم و این نیاز نیز احساس می شد، ایجاد آرامش در شهرستان بود و به استناد نظر اکثر شهروندان، فضای آرام و بدون تنشی را در نظرآباد شاهد هستیم. البته حرف به معنی نقد عملکرد مدیران قبلی نیست. عالی ترین نماینده دولت در نظرآباد در مورد عدم اسکان خانواده فرماندار و برخی از معاونان در شهرستان نیز گفت: به دلیل اینکه خانواده ام در یک استان دیگر ساکن هستند، هر 2 هفته یک بار برای دیدار با خانواده مرخصی 2 روزه گرفته و این حق هر کارمندی است که از مرخصی استفاده کند. ضمن اینکه همه شاهد هستند که از ساعت 7 صبح تا 11 شب در محل فرمانداری حضور داشته و به مردم خدمت می کنم. خبرنگار تابناک مجددا سوال کرد که آیا این شیوه منع قانونی ندارد که صادقی در پاسخ گفت: نه خیر منع قانونی ندارد. ضمن اینکه بدون اطلاع مافوق خود از محل ماموریت خارج نمی شوم و این کار با اطلاع مافوقم انجام می شود. یکی از مهمترین سئوالات خبرنگاران در این جلسه مربوط به اختلافات در شورای شهر و شهرداری نظرآباد بود. صادقی در این رابطه تأکید کرد که من از عملکرد شورا و شهرداری رضایت ندارم و در ماه مبارک رمضان نیز طی سخنانی تأکید کردم که باید در این ماه افراد مسئولان شورا و شهرداری از خداوند طلب آمرزش کرده و برای خدمت به مردم آستین‌ها را بالا بزنند. فرماندار نظرآباد افزود: بارها برای اتحاد، همدلی و رفع اختلافات در شورای شهر و شهرداری تلاش کردیم. حتی در دوره ای وقت ملاقات به صورت انفرادی به اعضای شورا نداده و تاکید کردم که باید همه 11 نفر با هم حضور داشته باشند و به صورت انفرادی با اعضا صحبت نمی کنم. صادقی گفت: چند جلسه با حضور همه اعضا داشتیم و آنها قول می دادند که اختلافات را کنار گذاشته و برای رضایت خداوند و مردم کار کنند، اما این وعده ها عملی نمی شد. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دیگر آنها نمی‌توانند به یک توافق جدی رسیده و اختلافات را کنار بگذارند. به همین دلیل راهکارهای قانونی را در پیش گرفته و مردم به زودی اخبار خوبی را از شورای شهر تا شهرداری در رابطه با رفع اختلافات می‌شنوند. این مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال انحلال شورای شهر وجود دارد، گفت: شورای شهر یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و چنین اتفاقی نمی افتد. رسانه ها چند روز صبور باشند تا بتوانیم در فضای آرام مشکلات را برطرف کنیم. لازم به توضیح است، در این جلسه از مدیر مسئول تابناک البرز به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.



منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود