2 شهریور 1394
شماره خبر: 147815

نگاه نمایندگان مجلس به‌موضوع مذاکرات هسته‌ای نباید تک بعدی باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

نگاه نمایندگان مجلس به‌موضوع مذاکرات هسته‌ای نباید تک بعدی باشد


نماینده مردم کرج در مجلس نگاه نمایندگان مجلس به موضوع مذاکرات هسته‌ای نباید تک بعدی باشد، گفت: موضوع مذاکرات هسته‌ای دارای ابعاد سیاسی، حقوقی، فنی، بین ‌المللی و اقتصادی است و پیرامون بررسی این موضوع باید همه ابعاد را در نظر گرفت.
محمدجواد کولیوند در نشست تخصصی مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی از نمایندگان مجلس پیرامون توافق هسته‌ای که در سازمان بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد با بیان تبریک به مناسبت دهه کرامت و گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت:‌ از برگزار کنندگان این جلسه تشکر و اعلام می‌کنم که همه تشکل‌های دانشجویی، ملی و استانی می‌توانند مطالبه‌گری داشته باشند.
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه چرا نمایندگان مردم کرج در موضوع توافق کمتر موضع‌گیری می‌کنند و بیشتر به مسائل استانی می‌پردازند، بیان کرد: من و آقای اکبریان عضو فراکسیون رهروان ولایت هستیم و در این فراکسیون مقرر شده که به صورت هدفمند فقط برخی از افراد موضع‌گیری کنند تا وحدت حفظ شود. کولیوند افزود: بحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در 3 سال گذشته یک فضای جدید یافته و همه باید بدانند که 25 سال طول کشیده است تا صنعت هسته‌ای کشور شکل بگیرد و باید توجه داشت که موضوع هسته‌ای ایران با توجه به اوضاع خاورمیانه بسیار جدی شده است. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت هسته‌ای کشور اعلام می‌شود و در جلسات مختلف نمایندگان کرج نیز حمایت‌های لازم را انجام داده‌اند ولی ممکن است ما کمتر در مصاحبه‌های مطبوعاتی به این موضوع بپردازیم. وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های ما بیشتر حول موضوعاتی استانی است، اظهار داشت:‌ مجلس شورای اسلامی 290 نماینده دارد و هرکدام از این‌ نمایندگان اگر بخواهند موضع‌گیری‌های رسانه‌ای خود را اعلام کنند یک صدایی و وحدت به وجود نمی‌آید. کولیوند با بیان اینکه نگاه نمایندگان مجلس به موضوع مذاکرات هسته‌ای نباید تک بعدی باشد، افزود: موضوع مذاکرات هسته‌ای دارای ابعاد سیاسی، حقوقی، فنی، بین ‌المللی و اقتصادی است و پیرامون بررسی این موضوع باید همه ابعاد را در نظر گرفت. نماینده مردم کرج با اشاره به تصویب قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای، گفت: بر طبق این قانون حفظ دستاوردهای هسته‌ای بر عهده دولت است. وی با بیان اینکه شورایعالی امنیت ملی در حال بررسی برجام است، اظهار داشت: مصوبه شورایعالی امنیت ملی به امضای رهبری می‌رسد و این مصوبه با امضای مقام معظم رهبری مافوق مصوبات مجلس شورای اسلامی است. کولیوند با بیان اینکه آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه متن برجام را بدون لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه داد، بیان کرد: در حال حاضر شورا‌ی‌عالی امنیت ملی بنا به مصلحت کل کشور متن برجام را بررسی می‌کند. نماینده مردم کرج با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی خواسته است که دولت لایحه توافق هسته‌ای را به مجلس ارائه دهد، افزود: ولی تاکنون دولت این اقدام را انجام نداده است. وی با اشاره به تشکیل کمیسیونی توافقی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی متن برجام،‌گفت: به صورت همزمان مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی امنیت ملی این برنامه را بررسی می‌کنند که البته این اتفاق به صورت قانونی پیگیری می‌شود. نماینده مردم کرج بیان کرد: تصویب قانون حفظ دستاوردهای هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی و تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی برجام منجر به این شد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این موضوع رسیدگی نکند.
کولیوند با بیان اینکه باید برای بررسی برجام به همه ابعاد پیرامون آن اعم از ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، بین الملل و اقتصادی آن توجه شود، گفت: اگر با این نگاه به برجام توجه نکنیم نگرشی یک سویه داشته‌ایم و این نگرش برای دانشجویان شایسته نیست. نماینده مردم کرج با بیان اینکه تکرار مواضع ما نسبت به موضوع برجام سبب می شود تا جریان سازی شود، اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای هرچه را که ما می‌خواهیم نمی‌توان به دست آورد ولی باید بسنجیم که چه چیزهایی از دست داده‌ایم و چه امتیازاتی به دست آورده‌ایم. وی بیان کرد: ما به عنوان کشور استراتژیک منطقه در مذاکرات با 5+1 به دنبال احقاق حقوق هسته‌ای خود هستیم.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود