5 شهریور 1394
شماره خبر: 147963

فعالیت سیاسی بدون اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری ممنوع

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فعالیت سیاسی بدون اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری ممنوع


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز به احزاب و فعالان سیاسی توصیه کرد: اقدامات سیاسی را با اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری به صورت کاملاً رسمی و قانونی به سرانجام رسانند.
حجت اله ملاصالحی"در نشست فعالان سیاسی با استاندار البرز که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور چشمگیری از سوی فعالان سیاسی و احزاب برگزار شد؛ با بیان اینکه در حال حاضر 35 حزب در استان فعال است که 15 حزب دارای مجوز فعالیت است؛ به تبیین نقش فعالیت احزاب و گروه های سیاسی پرداخت و اظهار داشت: احزاب و گروه های سیاسی در تأثیرگذاری بر قدرت و ایفای نقش در عرصه سیاسی و اجتماعی ودر نظام های برپایه مردم سالاری دارای جایگاه مهمی هستند.
احزاب و اقلیت های دینی با شروط آزادند
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که در اصل 26 قانون اساسی در خصوص آزادی احزاب و گروه ها آمده است: "احزاب، جمعیت ها، انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آزادند، مشروط به اینکه اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساسی جمهوری اسلامی را نقض نکنند؛هیچ فردی را نمی توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبور ساخت که این اصل، مصداقی از جمهوریت و حکومت مردم بر مردم است. معاون استاندار با این مقدمه تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، بسیاری از تشکل ها و احزاب و انجمن ها شکل گرفت اما به دلایل مختلف با فراز و نشیب هایی به فعالیت های خود ادامه دادند و برخی نیز به لحاظ رعایت نکردن اصول نظام قانون، از گردونه فعالیت خارج شدند.
وحدت و اقتدار ملی در سایه فعالیت احزاب محقق می شود
ملاصالحی با بیان اینکه خط و مشی ها، در نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری و با شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، مشخص است؛ اضافه کرد: پیام نوروزی جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری در خصوص فعالیت آزادانه احزاب مشخص است.
هدف غایی وفاق برای وحدت ملی است
وی افزود: برگزاری انتخابات آزاد در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و وفاق بین احزاب و توده مردم و همچنین آرا و نظرات متفاوت در جهت ارتقا وحدت ملی و حفظ منافع ملی در منطقه و جهان است.
غیاب احزاب سیاسی میدان را برای فرصت طلبان فراهم می سازد
ملاصالحی بیان کرد: تجربه نشان داده است، در غیاب احزاب سیاسی، با عوام فریبی ها فرصت خدمت بهینه به مردم گرفته می شود؛ گروه های مختلف در تمامی ادوار و سلایق مختلف، بر پایه قانون می توانند با نگاه ملی و هم افزایی، فعالیت صنفی داشته باشند.
فعالیت احزاب به انتخابات محدود نشود
وی در جمع فعالان سیاسی استان تصریح کرد: احزاب نباید فعالیت سیاسی خود را فقط به مقطع زمانی خاص مثل انتخابات خلاصه کنند؛ ما معتقدیم فعالیت های تشکل و احزاب می بایست همواره به صورت حرفه ای تداوم داشته باشد.
دولت یازدهم به رکود احزاب پایان داد
معاون استاندار در ادامه شرایط سیاسی کشور را در دولت یازدهم تبیین کرد و گفت: از سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، روزگار رکود احزاب به پایان رسید و در ماه های گذشته از سال 94، خانه احزاب رسمیت یافته و گروه های سیاسی توانستند در نخستین گام گرد هم جمع شوند به نحوی که اولین جلسه احزاب استان با حضور معاون محترم وزیر کشور در استانداری تشکیل شد که هدف از آن آشنایی با دغدغه های احزاب، نیازها و تنگناهای موجود بوده است.
همیت برای بازگشایی خانه احزاب وجود دارد
وی خاطرنشان کرد: وزیر محترم کشور نیز در نشست احزاب با استانداران آمادگی خود را به بازگشایی خانه احزاب و فعالیت صنفی اعلام کرد که برداشتن موانع، تسریع در صدور مجوزها و تشویق در خصوص رسمیت پیدا کردن احزاب و فعالیت های قانونی، خود موید این مهم است.
فعالیت های سیاسی با اخذ مجوز از استانداری و وزارت کشور باشد
ملاصالحی در ادامه مجوز فعالیت سیاسی را امری مهم خواند و یک توصیه به احزاب سیاسی داشت و در این رابطه گفت: با توجه به فرصت پیش آمده توصیه ما به فعالان سیاسی این است که تمام اقدامات سیاسی را با اخذ مجوز از وزارت کشور و استانداری به صورت کاملا رسمی و قانونی به سرانجام برسانند تا شاهد جامعه مدنی پویا، احزاب قدرتمند بوده و در نهایت در انتخابات پیش رو، افرادی نمایندگی مردم را بدست بیاورند که مدیر و مدبر و دلسوز مردم و نظام باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود