5 شهریور 1394
شماره خبر: 147988

بسته سرمایه گذاری در استان البرز تدوین می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بسته سرمایه گذاری در استان البرز تدوین می شود


استاندار با بیان اینکه استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان قابل توجه است، از تدوین بسته سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بزودی بسته های سرمایه گذاری در استان آماده می شود تا ما از داخل استان پیشنهادات را به سرمایه گذاران خارجی داد و تصمیم گیرنده نهایی برای توسعه استان باشیم.
سیدحمیدطهائی درآیین افتتاح واحد صنعتی تولید محصولات بهداشتی ساوجبلاغ، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: در پشت صحنه تلاش های زیادی صورت می گیرد تا چراغ یک واحد صنعتی روشن شود و فعالیت ماشین آلات صنعتی استارت زده بخورد. وی وضعیت کشور را در شرایط پسا تحریم تبیین کرد و افزود: در حال حاضر در دوران پساتحریم بسر می بریم تا پیش از توافقات کالاهای تولیدی در بازار رقابت قرار نداشت، اما امروز که پسا تحریم است،این سئوال مطرح می شود که آیا کالاهای تولیدی داخل باز هم بدون رقیب خواهد بود؟ استاندار البرز تصریح کرد: بهترین شیوه در شرایط فعلی ارتقا سطح کیفی کالاها در رقابت با تولیدات مشابه خارجی است. نماینده عالی دولت در استان البرز سیاست دولت تدبیر و امید را در این زمینه یادآوری کرد و خاطرنشان شد: چارچوب کلی همان سیاست های اقتصاد مقاومتی است و تمامی سرمایه گذاری ها و تحولات اقتصاد نیز باید بر همین مبنا باشد. طهائی ادامه داد: جمعیت جوان کشور سرشار از پتانسیل برای دستیابی به بازارهای خاورمیانه و کشورهای همسایه در حوزه تولید است و می توان با توسعه مبادلات بازرگانی از جمله پژوهش و تحقیق گوی رقابت را از سایر رقبا ربود. وی توسعه فعالیت های اقتصادی را اساس و پایه تولید در کشور دانست. استاندار البرز در خصوص چشم انداز حوزه صنعت و تولید در شرایط پسا تحریم در استان نیز موضوعاتی را مطرح کرد. طهائی در این رابطه از استقبال شرکت های سرمایه گذاری ایرانی و خارجی خبر داد و گفت: در شرایط پسا تحریم که اقبال سرمایه گذاران به کشور بیشتر شده است، در استان نیز شاهد اعلام آمادگی کشورهای همسایه و عقد قرداد مشارکت سرمایه گذاری هستیم.
بسته سرمایه گذاری در استان البرز تدوین می شود
وی افزود: به جهت حجم درخواست های سرمایه گذاری تصمیم گیری شده است تا با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی بسته هایی آماده شود تا ما از داخل استان پیشنهادات را به سرمایه گذاران بدهیم. استاندار البرز همچنین با بیان اینکه نباید انتظار داشت، نتایج مذاکرات را یک شبه مشهود شود، گفت: تحریم حاصل 36 سال برنامه ریزی اغلب کشورها و دشمنان انقلاب اسلامی بوده و اگر قرار باشد برداشته شود یک شبه نخواهد بود، آثار تحریم ها بصورت عمیق تر به مرور دیده خواهد شد. وی افزود: همانگونه که دولت اجازه نداد تورم 40 درصد بیشتر شود این روند در سایر بخش ها با تلاش و برنامه ریزی های دولت بزودی نتیجه خواهد داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود