15 شهریور 1394
شماره خبر: 148549

توانمندسازی زنان روستایی اولویت کاری اداره کل امور بانوان البرز است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توانمندسازی زنان روستایی اولویت کاری اداره کل امور بانوان البرز است


مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز با تاکید برایجاد بسترهای بیشتر برای مشارکت بانوان، گفت توانمندسازی زنان روستایی در اولویت کاری امور بانوان این استان قرار گرفته است.
بی بی عصمت سرفرازی دردیدار بانوان استان البرز با نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج، افزود: براساس بررسی ها زنان در حوزه اقتصاد و تولید استان البرز قابلیت های قابل توجهی را از خود بروز داده اند که درصدد هستیم با مطالعات بیشتر از این ظرفیت ها بهره بیشتری ببریم. وی با اشاره به اینکه جمعی از بانوان فعال در عرصه اجتماعی و اقتصادی درطرح مشارکت مردمی در بهبود چرخه تولید روستایی اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: اکنون با شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت های تولیدی روستایی تلاش می شود تا گامهای توسعه ای دراین زمینه برداشته شود. مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری البرز خاطرنشان کرد: زنان نقش مهمی را درجامعه اسلامی ایفا کرده و از مثال های بارز آن حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) است که همواره در کانر حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) نقش آفرینی در محور خانواده و اجتماع داشته اند. سرفرازی با اشاره به پر رنگ شدن نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی افزود: شاهد آن هستیم که بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز بنیان توجه به نقش زنان را درجامعه اسلامی با انتخاب زنان نقش آفرینی همچون 'فاطمه دباغ ' پی ریزی کردند و امروز باید از این الگوها بهره بیشتری برد.
وی با اعلام حضور بانوان توانمند درعرصه های مختلف دراستان البرز گفت: در برنامه ششم توسعه تلاش می شود متناسب با وظایف این برنامه مشکلات حوزه زنان نیز رفع شود. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز همچنین افزود:تاکید برحفظ بنیان خانواده بعنوان اصلی مهم درجامعه اسلامی از جمله محورهای موضوعی مورد توجه در حوزه زنان است که در فرآیند توسعه پایدار و متوازن نیز مورد توجه قرار می گیرد. وی تاکید کرد: اگرچه در فرآیند توسعه پایدار منابع انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستد اما تلاش می شود تا از این منابع انسانی با استفاده از اصول و ارزشهای اسلامی چراغ راهی برای پیشرفت استان البرز و نهایتا کشور فراهم شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود