5 مهر 1394
شماره خبر: 149817

خبرگان البرز مستقل می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

خبرگان البرز مستقل می‌شوند


مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز از احتمال تصویب دو نماینده مستقل برای استان البرز در مجلس خبرگان رهبری خبر داد.
توکل لطفی گفت: نشست دوره‌ای مجلس خبرگان ماه گذشته برگزار شد و دستورالعمل‌های آن از طریق وزارت کشور به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد اما به احتمال زیاد استان البرز در دوره بعدی مجلس خبرگان دو نماینده مستقل خواهد داشت. وی در خصوص فواید مستقل شدن استان البرز در انتخابات مجلس خبرگان افزود: وجود نمایندگان مشخص استان در مجلس خبرگان رهبری می‌تواند پشتیبانی از مطالبات، نیازها و مسائل مربوط به کلیت استان را در پی داشته باشد. لطفی با تاکید بر اینکه مسئولیت مجلس خبرگان در سطح کلان کشور و نظارت بر دستگاههای زیرمجموعه نهاد رهبری مطرح است، اظهار کرد: این وظایف اگرچه به طور مستقیم به مسائل استانی مربوط نمی‌شود ولی حضور نمایندگانی از استان در این مجلس می‌تواند به طور غیر مستقیم به استان کمک کند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات البرز ادامه د اد: حضور افراد مورد اعتماد مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری حتی می‌تواند در لابی‌های مربوط به وضعیت استان و چانه زنی‌های کلی نیز تاثیرگذار باشد.
این مسئول در پایان با اشاره به نظارتی که نمایندگان استان البرز می‌توانند بر سازمان‌های زیر مجموعه نهاد رهبری داشته باشند یادآور شد: علاوه بر چنین تاثیرگذاری، حضور نمایندگان مستقل از البرز در مجلس خبرگان می‌تواند با حمایت از مجموعه استانداری و نمایندگان دولت در استان در پیگیری مطالبات استان نیز موثر باشد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود