7 مهر 1394
شماره خبر: 150000

در ورودی شهر کرج اکوپارک احداث می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

در ورودی شهر کرج اکوپارک احداث می شود


استاندار البرز از توسعه فضای سبز در ورودی شهر کرج خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های بعمل آمد، در صدد احداث اکوپارک در ورودی شهر کرج هستیم.
سیدحمیدطهائی در نشست با رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست با فعالان، سازمان های مردم نهاد، دانشگاهیان مراکز علمی، و مدیرانHSE واحدهای تولیدی استان در سالن شهدای دولت استانداری گفت: تلاش می شود که آنچه در توان است در حفاظت از محیط زیست بکار گیری نماییم. وی به موضوع بازگشت سهم حق آبه استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پیش تر نیز درخواست بازگشت بخشی از سهم سدها جهت استفاده بعنوان پساب را با وزیر محترم نیرو داشته ایم و هرچند در فاز یک استفاده از ظرفیت 30 میلیون متر مکعب به تصویب رسیده است اما این کافی نیست و خواستار افزایش هستیم. وی در خصوص پیگیری موضوع احیا و حفظ باغ سیب مهرشهر نیز بیان کرد: این مهم طی مکاتبه با مقام معظم رهبری، طرح موضوع شده و امید می رود با رفع معارضان این باغ که ریه تنفسی استان است حفظ و احیا گردد. طهائی همچنین به مصوبه سالهای گذشته دولت در خصوص احداث پارک طبیعت و حیات وحش در کلانشهر کرج اشاره کرد و خاطرنشان شد: دولت در سالهای گذشته احداث پارک طبیعت را به تصویب رسانده بود و بودجه ای نیز برای آن دیده شد؛ لذا با توجه به اینکه پیگیر تحقق این امر نیز حمایت های جنابعالی را نیز خواستاریم.
احداث اکوپارک در ورودی شهر کرج
طهائی گفت: ورودی شهر کرج و ارتفاعات آن نیز در ادامه پروژه شهید همت، شاهد احداث اکو پارک خواهد بود و فضای سبز مناسبی برای کلانشهر کرج دیده شده است. وی افزود: علاه بر این در تپه های باغستان نیز با همکاری شهرداری شاهد توسعه فضای سبز هستیم. طهائی رفع موانع ثبت سمن های استان را نیز از جمله برنامه های اولویت دار دولت برشمرد و گفت: در خصوص ثبت سمن ها نیز تلاش می شود در حداقل زمان ممکن در چارچوب قوانین ثبت فعالیت سمن ها صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود