19 مهر 1394
شماره خبر: 150761

لایروبی رودخانه سیجان به زودی به پایان می‌رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

لایروبی رودخانه سیجان به زودی به پایان می‌رسد


دهیار روستای سیجان گفت: اکثرروستاهای البرز درمقابل حوادث طبیعی ایمن نیستند.
معصومه طباطبایی اظهار کرد: بعد از وقوع سیل دستگاههای خدمات‌رسان برای پیشگیری از وقوع سیل جدید دراین روستا آغاز به کار کردند. وی افزود: تجربه این سیل نشان دادکه اکثر روستاهای استان در مقابل حوادث طبیعی ایمن نبوده و به راحتی آسیب می‌بینند. طباطبایی ادامه داد: با گذشت چندماه از وقوع سیل درسیجان، وضعیت این روستا به حالت عادی برگشته و مردم زندگی خود را ازسرگرفته‌اند.
وی اضافه کرد: آغاز روال عادی زندگی دراین روستا نباید باعث شود که مردم به ویژه مسئولین فراموش کنند که خطر همواره درکمین است. دهیار سیجان گفت: با فرارسیدن فصول بارندگی احتمال وقوع حادثه‌های طبیعی از جمله سیل و ریزش سنگ از ارتفاعات در اکثر روستاهای کوهستانی استان وجود دارد بنابراین مسئولان باید دراین خصوص به هوش باشند و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه سیجان به مراحل پایانی نزدیک می‌شود و با اتمام آن آب منطقه‌ای نقشه‌برداری برای تعیین حریم این رود را آغاز می‌کند. وی اضافه کرد: پس از اتمام تعیین حریم، دیوارهایی دراطراف این رودخانه کشیده می‌شود تا درصورت وقوع سیل به خانه‌های مردم آسیب نرسد. دهیار روستای سیجان درپایان با گلایه از منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز در پایان گفت: قرار بود این اداره برای جلوگیری از وقوع مجدد سیل دراین روستا طرح‌هایی را اجرایی کند ولی متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نداده است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود