25 مهر 1394
شماره خبر: 151150

توسل شیرخواره های شش ماهه ساوجبلاغی به شش ماهه کربلا

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

توسل شیرخواره های شش ماهه ساوجبلاغی به شش ماهه کربلا


توسل شیرخواره های شش ماهه ساوجبلاغی به شش ماهه کربلا عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان در بیش از 3 هزار و 500 نقطه از ایران و جهان در نقاط مختلف شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان با حضور بیش از 2500نفر از مادران و فرزندان شیر خوار در مصلی بزرگ شهر هشتگرد برگزار شد.
مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز، به عنوان نماد پرچم علوی و با پیشانی‌بند «یا صاحب‌الزمان(عج)»، «یا علی‌اصغر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا رقیه (س)» نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند. در همین راستا از جمله برنامه‌های این مراسم «نذر‌نامه خوانی» است که توسط مادران شرکت‌کننده قرائت می‌شود و متن نذرنامه به این شرح است: «یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین (ع)، ‌یا علی اصغر (ع) ادرکنی». این مراسم همزمان با ایران در 40 کشور دیگر در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد. این مراسم با شکوه در حسینه روستای خور در بخش مرکزی ، شهر و بخش چهارباغ ؛ مسجد شهر گلسار ؛ شهر جدید هشتگرد و شهر کوهسار بصورت با شکوه برگزار شد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود