27 مهر 1394
شماره خبر: 151242

اقدامات لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای ساوجبلاغ انجام می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اقدامات لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای ساوجبلاغ انجام می‌شود


فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه این شهرستان در حوزه توسعه روستایی در راستای سیاست‌های دولت اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای ساوجبلاغ انجام می‌شود.
ابوالقاسم پالیزگیر در همایش فرهنگ عاشورایی در روستا که در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ساوجبلاغ با 5 شهر و 77 روستا دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و سایر موارد است. وی با اشاره به اینکه برابر سرشماری سال 90 جمعیت شهرستان ساوجبلاغ 225 هزار نفر بوده که از این تعداد 148 هزار نفر شهری و 72 هزار نفر روستایی هستند، افزود: به طور تقریبی 32 درصد جمعیت شهرستان ساوجبلاغ را روستاییان پوشش داده‌اند. فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به سرشماری عمومی کشاورزی سال 93، تصریح کرد: بر این اساس در سطح شهرستان 116 هزار و 44 بهره بردار کشاورزی شناسایی شدند که 42 درصد بهره‌برداران استان البرز محسوب می‌شوند. وی گفت: مساحت اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ 25 درصد مساحت کل اراضی کشاورزی استان است و مساحت باغی آن 54 درصد استان را شامل می‌شود. وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مرکز خرید، ذخیره گندم و تولید آرد کشور در ساوجبلاغ قرار دارد، خاطرنشان کرد: نخستین مرکز تولید بذر هیبریدی، بزرگترین قطب تولید توت فرنگی گلخانه‌ای و گل‌های زینتی کشور نیز به این شهرستان تعلق دارد.
پالیزگیر افزود: تولید بیش از 8 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 7 تن گوشت مرغ، هزار و 325 تن گوشت ماهی، 128 هزار تن شیرخام، 20 هزار و 911 تن تخم‌مرغ و 67 تن عسل، از ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه دامداری محسوب می‌شود. وی اظهار داشت:‌ تولید بیش از 16 هزار و 300 تن گندم، 365 هزار تن انواع میوه، 7 هزار و 500 قارچ خوراکی، 362 هزار تن انواع سبزی و صیفی‌جات و بیش از 50 میلیون انواع گل‌های زینتی ظرفیت بسیار خوبی برای ساوجبلاغ فراهم کرده است. فرماندار ساوجبلاغ با تاکید بر اینکه این شهرستان در حوزه توسعه روستایی در راستای سیاست‌های دولت اقدامات مناسبی انجام داده است، بیان کرد: در این راستا برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها جلسات متعدد با دهیاران و شوراهای روستایی برگزار شده و توانستیم قدم‌های مثبتی در این حوزه برداریم.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود