3 آبان 1394
شماره خبر: 151555

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس برگزار شد


جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس با حضور فرماندار،مدیر کل کتابخانه های استان البرز و مدیران مناطق 3 و 10 شهرداری کرج برگزار شد.
مهندس زمانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت ؛ امیدوارم شفاعت و زیارت ائمه معصومین نصیب همه ارادتمندان و دلباختگان آن حضرت گردد.
ایشان در ادامه افزود ؛ اگر می خواهیم خانواده و جامعه در آسایش و آرامش باشند باید کارها را به سمت توسعه ی فرهنگی سوق دهیم که یکی از کارهایی که باعث ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی می شود استفاده اقشار مختلف جامعه از کتابخانه است. فرماندار فردیس اظهار داشت؛ دانش آموزان که بیشترین افراد جامعه را تشکیل می دهند شایسته است با تعامل بین اولیای آموزش و پرورش و کتابخانه بتوانند از امکانات و ظرفیت ها استفاده نموده که این امر موجب توسعه فرهنگی جامعه می شود. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دوازده منطقه شهرداری کرج که از عوارض نیم درصدی که دریافت می کنند و آن را بصورت یکجا به کتابخانه ها اختصاص می دهند افزود؛ این مقوله باعث عدم امکان تفکیک بودجه کتابخانه های شهرستان فردیس گردیده که شهرداری ها موظفند گزارشی را مبنی بر مبالغ دریافتی استخراج نموده و در اختیار فرمانداری قرار دهند و نیز مدیر کل کتابخانه ها گزارشی از هزینه هایی که در شهرستان فردیس انجام شده ارائه نمایند تا نتایج پیگیری این امر به مردم نیز منعکس گردد. از دیگر مصوبات این جلسه این بود که مسئول کتابخانه های شهرستان فردیس نشست کارشناسی با آموزش و پرورش در مراکز آموزشی داشته تا با تعامل با انجمن اولیا و مربیان مدارس بتوانند مزایای مطالعه و کتابخوانی را برای اولیاء یاداور شده و آسیب های فاصله گرفتن دانش آموزان از کتاب و مطالعه را متذکر شوند چرا که این عمل باعث عملیاتی شدن روند امور فرهنگی شده و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت. مقام عالی دولت در شهرستان فردیس با تاکید بر پیش رو بودن هفته ی کتاب و کتابخوانی اظهار داشت؛ مقرر گردید یک ستاد کتابخوانی در فرمانداری با حضور آموزش و پرورش و اداره کتابخانه ها تشکیل خواهد گردید. هچنین در این جلسه مصوب گردید شهرداری ها هزینه هایی را که در داخل پارک ها انجام می دهند به جهت مدیریت واحد به اداره کتابخانه ها محول نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود