6 آبان 1394
شماره خبر: 151739

احزاب سیاسی البرز آنگونه که باید فعال نیستند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

احزاب سیاسی البرز آنگونه که باید فعال نیستند


مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز گفت: احزاب در البرز آنگونه که انتظار می رود فعالیت ندارند.
توکل لطفی اظهار کرد: در روزهای اخیر برخی از احزاب دفاتر خود را فعال و جلساتی را نیز برگزار کرده‌اند اما این متناسب با انتظار دولت جهت فعالیت احزاب نیست. وی در خصوص عدم فعالیت مناسب احزاب در استان افزود: بسیاری از احزاب تحت تاثیر و منتظر تغییر در اوضاع کلی کشور هستند؛ علاوه بر آن فعالین سیاسی همچنان نسبت به فعالیت و نتایج پس از آن نگرانی دارند که این نگرانی باید رفع شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی استان خاطرنشان کرد: بنده شخصا برای اطمینان‌دهی به فعالین و رفع نگرانی‌ها تاکنون در بسیاری از جلسات آنان شرکت کرده‌ام و علاوه بر آن با احزابی که هنوز مجوز دفاتر استانی دریافت نکرده‌اند نیز مکاتبه داشته‌ایم تا این احزاب و تشکل‌ها نیز فعالیت رسمی خود را شروع کنند.
وی افزود: مجموعا 35 حزب و تشکل سیاسی در استان البرز وجود دارد که از این تعداد 17 تشکل مجوز تاسیس دفتر استانی خود را دریافت کرده‌اند و 18 تشکل نیز هنوز نسبت به دریافت مجوز اقدامی انجام نداده‌اند. لطفی با تاکید بر تسهیل شرایط برای فعالیت سیاسی در استان یادآور شد: اداره کل سیاسی و انتخابات البرز از فعالیت احزاب در استان استقبال و حمایت می‌کند و احزابی که برای فعالیت درخواست مجوز دارند می‌توانند پس از بررسی درخواست و استعلام از فرمانداری با دستور استاندار فعالیت خود را شروع کنند. این مسئول در پایان به همکاری دیگر نهادها برای رشد فعالیت احزاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دستگاههای امنیتی، انتظامی و قضایی مرتبط با فعالیت احزاب تاکنون همکاری خوبی را با این تشکل ها داشته‌اند و به تازگی احزابی چون اعتماد ملی و هم اندیشان نیز برای استقرار دفاتر خود در البرز اقدام کرده‌اند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود