7 آذر 1394
شماره خبر: 153761

اولین جلسه کمیته ساماندهی تبلیغات شهری فردیس برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اولین جلسه کمیته ساماندهی تبلیغات شهری فردیس برگزار شد


ااولین جلسه کمیته ساماندهی تبلیغات شهری شهرستان فردیس با حضور فرماندار، مدیر عامل سازمان زیباسازی و مدیران مناطق 3 و 10 شهرداری کرج ، شهردار مشکین دشت ، سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس، رییس شورای شهر مشکین دشت و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردیس برگزار شد.
مهندس زمانی اظهار داشت؛ در این جلسه وضعیت تبلیغات شهری شهرستان و مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ساماندهی تبلیغات شهری بیان شد و مواردی نیز در این خصوص مصوب گردید. وی در ادامه بیان داشت؛ کمیته ساماندهی تبلیغات شهری شهرستان کارگروهی است که بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی و متولی حوزه تبلیغات مسوول برگزاری و پیگیری آن است و گزارش اقدامات صورت گرفته در این کمیته در شورای فرهنگ عمومی مطرح می گردد. گفتنی است، برخی از سیاست‌های تبلیغات محیطی عبارت است از: تبلیغات نباید باعث تبلیغ فرهنگ، اخلاق و رفتار غیر اسلامی و بکارگیری شیوه‌ها، الگوها و مظاهر مبتذل بیگانه شود؛ تبلیغات نباید با موازین شرعی و قوانین کشور مغایرت داشته باشد؛ تبلیغات کالاهای خارجی نباید به نحوی باشد که موجب سلب اعتماد جامعه از تولیدات داخلی شود؛ بخشی از فضاهای تبلیغات شهری و برون‌ شهری باید به تبلیغات تأثیر گذار فرهنگی اختصاص یابد؛ تبلیغات در فضاهای عمومی نباید منظر شهری، چشم‌ اندازهای طبیعی، زیبایی‌های زیست محیطی و نهادهای مقدس و مورد احترام جامعه را تحت الشعاع قرار دهد. همچنین برخی از ضوابط‌ تبلیغات محیطی بدین شرح است: در تبلیغات باید از ادعاهای کذب و گمراه‌ کننده و غیرقابل اثبات پرهیز گردد؛ تبلیغات باید به خط و نشانه ها و زبان فارسی باشد؛ تبلیغات نباید رفتارهای مخرب محیط زیست و کالاهای غیر مجاز را ترویج نماید؛ تبلیغات ضمن آگاهی دادن نسبت به کالای مورد تبلیغ، نباید خدمات و یاکالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد؛ تبلیغات باید از تشویق به تجمل و اسراف پرهیز نماید؛ تبلیغات بازرگانی در محیط های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و مذهبی و همچنین فضاهای مخصوص کودکان و همچنین تبلیغات نوشتاری، تصویری و تجسمی با ابعاد و اندازه غیر متعارف ممنوع است. لازم بذکر است از جمله مصوبات این جلسه به شرج ذیل می باشد:
1. شناسایی تعداد ماهیت بهره برداران و کانون های تبلیغاتی مجاز و غیر مجاز
2. پلاک دار شدن تمام سازه ها و تابلوهای تبلیغاتی
3. در صورتی که هر اداره یا صنف و یا نهادی نیاز به سازه های تبلیغاتی دارد با هماهنگی و نامه نگاری با ادارات مربوطه مانند شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.
4. در خصو اکران مطلب تبلیغات حتما باید با تائید و هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.
5. جمع آوری داربست ها و سازه هایی که موجب بی نظمی و نامناسب بودن وضعیت ظاهری شهر شده است.
6. طرح جامع ساماندهی تبلیغات شهری توسط سازمان زیبا سازی مناطق شهرداری کرج در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود