8 آذر 1394
شماره خبر: 153821

هفدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

هفدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان البرز برگزار شد


همزمان با سراسر کشور هفدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان البرز برگزار شد.
هفدهمین مانور سراسری متمرکز استانی زلزله پیش از ظهر امروز، یکشنبه در مدرسه شهید رحیمی شهرستان فردیس برگزار شد. هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این مراسم به تخصیص اعتبار برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در کشور، اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی استان البرز هر دو ماه یک‌بار تشکیل می‌شود در این شورا چهار گروه تخصیص برگزار می‌شود و دستگاه‌های مرتبط با حوادث غیرمترقبه استان در این کارگروه‌ها عضو هستند. معصومی به سیل سیجان که تیرماه جاری رخ داد اشاره کرد و گفت: کمک‌های مردمی قبل از رسیدن دستگاه‌های خدمات رسان و امدادگر به روستای سیجان بسیار تأثیرگذار بود. وی در ادامه با تأکید بر اینکه با شهرداری‌ها، نظام‌مهندسی استان و دهیاری‌های روستاها هماهنگی لازم شده است تا اصول مقام سازی رعایت شود، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده به جد در دستور کار شهرداری کرج قرارگرفته است.
اداره کل نوسازی مدارس البرز باید تمامی مدارس را ایمن سازی کند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به شعار «مدرسه ایمن» اشاره کرد و گفت: سازمان نوسازی مدارس استان این شعار را در دستور کار خود دارد و مدیریت بحران استان نیز این مهم را پیگیری می‌کند. معصومی در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه باید آموزش‌های قبل و بعد از وقوع زلزله در مدارس به دانش آموزان ارائه شود، گفت: اجرای مانور کفایت نمی‌کند باید به شهروندان آموزش‌های لازم ارائه شود. در ادامه مهدی مهرور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ارائه آموزش حوادث غیرمترقبه موجب پیشگیری می شود به همین خاطر از مدارس شروع می کنیم تا دانش آموزان ضمن فراگیری امداد و نجات، خانواده هایشان را نیز آموزش دهند. مهرور با تاکید بر اینکه اداره کل نوسازی مدارس استان البرز باید تمامی مدارس را مقاوم سازی و ایمن سازی کند، گفت: از اداره کل نوسازی مدارس استان خواسته شده تا فهرست مدارس فرسوده و غیرایمن را به مدیریت بحران استان برای مقاوم سازی اعلام کند. در ادامه این مراسم سید عابدین موسوی زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس افزود: دراین مانور دانش آموزان پناه گیری در محل امن خارج از مدرسه، استفاده های سگ های زنده یاب، تیم کوهستان، خروج اضطراری، انتقال مصدوم و برپایی چادر را تمرین کردند.
موسوی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: آمادگی دانش آموزان و آموزش، مهارت افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس بسیار مهم است چرا که دانش آموزان جمعیت زیادی از جامعه را شامل شده و آمادگی آنها در هنگام مواجه با واقعه موجب کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله می شود. وی در پایان با اشاره به آموزش های داده شده در این مانور ادامه داد: تخلیه اضطراری، نحوه پناه گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن ها، بازگشت پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به دانش آموزان آموزش داده شد. در این مانور آموزش و فراگیری امداد و کمک‌های اولیه، مقابله با حوادث و کاهش اثرات آن در میان دانش آموزان، نحوه صحیح پناه گیری و خروج صحیح به دانش آموزان آموزش داده شد. این مانور به‌صورت نمادین در ۸ نقطه ازجمله نواحی چهارگانه آموزش‌وپرورش در شهرستان کرج، مدارس مهاجر، شهید رحیمی، قلعه چی و حضرت زینب کبری و در شهرستان ساوجبلاغ مدرسه جلال آل احمد و در شهرستان اشتهارد مدرسه یک خرداد و در شهرستان نظرآباد هنرستان چمران و همچنین مدرسه راهنمایی شهید رجایی در شهرستان طالقان با تجهیزات و امکانات خاص امدادرسانی اجرا شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود