9 آذر 1394
شماره خبر: 153891

خیران مدرسه ساز، آینده دانش آموزان البرزی را می سازند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

خیران مدرسه ساز، آینده دانش آموزان البرزی را می سازند


استاندار البرز و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت خیران و سمن های فعال در توسعه سرانه های آموزشی گفت: باید با شیوه های ترغیبی زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر خیران فراهم ساخت.
"سیدحمیدطهائی" پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از اعضا در سالن شهدای البرز برگزار شد، با اشاره به نقش خیران در توسعه فضاهای آموزشی استان بعنوان یکی از اصلی ترین پایه های تحکیم بخش در نظام آموزشی این استان تازه تأسیس اظهار داشت:با عنایت به محدویت ها و کمبودهای سرانه های آموزشی در این استان، نیاز به احداث مدارس به جد وجود دارد و از آنجا که بخشی از محدودیت های اعتباری و کمبود بودجه های جاری مانع از تحقق این امر می شود، ورود خیران در این زمینه انکار ناپذیر است. رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید برضرورت تقویت نهادهای حمایتی، NGO ها و سمن ها، تصریح کرد: تلاش های اعضای فعال سمن های مردمی و خدمتگزاری آنها جای قدردانی دارد و باید خدمات بی شائبه آنان که بخشی از وقت خود را صرف کمک و همیاری دولت را دارند تشکر نمود و زمینه ترغیب و تشویق هر چه بیشتر آنان را فراهم کرد. استاندار البرز با اشاره به لزوم تغییر کارکرد مدیران از هزینه های صرف، افزود: مسئولان نباید تنها به خرج هزینه های در اختیار توجه کنند، باید درآمدزا باشند و ضمن ایجاد درآمدزایی، راهکارهای هزینه ای آن را نیز مطابق با نیازهای دستگاه ها متبوع و کمبودهای موجود بیندیشند.
وی نقش مردم را در مشارکت جهت توسعه سرانه های آموزشی مهم خواند و خاطرنشان کرد: همواره حضور مردم در صحنه های مختلف ثمربخش بوده است و با توجه سیاست های کلی دولت در واگذاری بخشی از امور به مردم و تصدی گری بر فعالیت ها، انتظار می رود مسئولان استان نیز همین رویه را در پیش گیرند. در این شورای استانی، علاوه بر پیگیری مصوبات جلسات پیشین، اختصاص زمین جهت احداث تعدادی از مدارس، تحلیل و ارزیابی از روند بیسوادی و تطابق آن با آمار وضعیت دانش آموزی در استان و همچنین اخذ تدابیری برای بازگشت دانش آموزان ترک تحصیل شده از محورهای این نشست بشمار می رفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود