5 دی 1394
شماره خبر: 155316

فرماندار ساوجبلاغ وضعیت انتخابات این حوزه را تشریح کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

فرماندار ساوجبلاغ وضعیت انتخابات این حوزه را تشریح کرد


فرماندار ساوجبلاغ در نشستی وضعیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را تشریح کرد.
ابوالقاسم پالیزگیر رئیس حوزه انتخابیه شهرستان ساوجبلاغ، نظرآباد وطالقان درنشست خبری که با خبرنگاران داشت در ارتباط با ثبت نام دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ومقایسه آن با دوره نهم گزارشهایی ارائه کرد. وی گفت : فرآیند انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تشکیل هیات های اجرایی از 28 آذرماه آغاز شده بود که دیروز جمعه آخرین روز رسمی ثبت نام داوطلبان بود.
وی با اشاره به روند ثبت نام افزود : کاندیداها بمدت 7 روز فرصت داشتند تا با ارائه مدارک لازم ثبت نام کنند که پس از پایان مرحله ثبت نام در هیات مرکزی نظارت واستعلام از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات ، نیروی انتظامی، قوه قضائیه وثبت احوال در مورد بررسی صلاحیت آنها تصمیم گیری و در نهایت روز 15دی ماه ردصلاحیت احتمالی آنان بصورت محرمانه ابلاغ خواهد شد. پالیزگیر گفت: داوطلبان پس از ابلاغ ردصلاحیت احتمالی خود 3 روز فرصت اعتراض دارند و در نهایت طی روز های 16 تا 19 دی ماه اعتراضشان را ارائه داده و پس از بررسی هیات نظارت بر انتخابات نتیجه تا 26 دی ماه به شورای نگهبان ارائه وپس از آن توسط شورای نگهبان 16بهمن ماه طی آگهی اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد. وی افزود:در این دوره 127.3درصد افزایش تعداد ثبت نام کنندگان را برای مجلس داشتیم که در بین آنها 9 فرهنگی ،13 کارمند ، 7 بازنشسته ، 6 نفرمشاغل آزاد، 2 پزشک و 7 استاد دانشگاه وجود دارند . وی همچنین افزود: از میان داوطلبان این دوره 2 نفر دارای تحصیلات کارشناسی ، 41 نفر کارشناسی ارشد و 7 نفر دکترا هستند که نسبت به دوره قبل به ترتیب 100 ، 127.8 و 250 درصد رشد داشته اند.وی در ارتباط با مشارکت زنان در این د وره مجلس بیان کرد :متأسفانه در این دوره نسبت به دوره نهم آمار مشارکت زنان 66.7 درصد کاهش داشت که این نشان دهنده کاهش مشارکت زنان در امر سیاست می باشد. وی گفت: در این دوره کمترین سن داوطلبان 30 سال بوده و مسن ترین کاندید 67 ساله است و 39نفر از ثبت نام کنندگان نیز زیر 50 سال سن دارند که این نشان دهنده جوان گرایی است. پالیزگیر تصریح کرد :کاندیداهای مجلس شورای اسلامی 7 روز کاری و 24 ساعت قبل از شروع رسمی انتخابات (ساعت 8 روز 6اسفند) می توانند به تبلیغات بپردازند. وی همچنین افزود: در صورت مشاهده تخلف در امر تبلیغات با افراد خاطی برخورد قانونی می شود. وی ادامه داد: حضور کاندیداها در محافل خانگی واجتماع دوستانه هیچگونه ممنوعیتی نداشته ومشکلی هم نخواهد داشت وتاکنون هم هیچگونه تخلف انتخاباتی در این حوزه مشاهده وگزارش نشده است. وی در مورد شعبات صندوق رای نیز افزود : تعداد شعبات صندوق های رای نیز در دوره گذشته 166 شعبه بوده وباتوجه به ورود جمعیت مسکن مهر در شهرجدیدهشتگرد وشهرک ابریشم چند صندوق نیز برای تسهیل در امر انتخابات ورفاه ساکنین مراجعه کننده به این شعبات اضافه خواهد شد.
پالیزگیر در پایان تصریح کرد :ما همچنین از ورود تمامی خبرنگاران دارای مجوز قانونی حمایت می کنیم و امیدواریم آنان نیز به خوبی فعالیت نمایند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود